În ultimii ani, aplicațiile de navigare au fost actualizate cu numeroase funcții, printre care se numără comenzi vocale și hărți offline. Chiar dacă oferă mai multe opțiuni acum, aceste aplicații sunt bazate pe aceiași factori.
Aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps te îndreaptă uneori spre blocaje de trafic. Care e explicația experților
Aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps uneori îndreaptă șoferii spre trafic, când trebuie, de fapt, să îi ghideze pe drumuri mai libere. Astfel de situații au o explicație simplă, potrivit experților.
Scopul acestor aplicații e să ghideze șoferii către o destinație cu ajutorul unei rute configurate în conformitate cu anumite cerințe. În cele mai multe cazuri, aceste cerințe se rezumă la cea mai rapidă rută.
Ca urmare, aplicațiile trebuie să genereze o rută și să se asigure că e și cea mai rapidă. Uneori, acest lucru nu se întâmplă, potrivit Auto Evolution.
Aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps te îndreaptă uneori în trafic
De-a lungul istoriei, soluțiile de navigare au evoluat de la software de bază. Acesta a fost instalat pe unități GPS fără acces la Internet, dar și pe dispozitive mai avansate și smartphone-uri. Acestea iau datele de care au nevoie de la un server aflat la distanță.
Cu ajutorul informațiilor oferite și de către utilizatori (ca în cazul Waze, de exemplu), aplicațiile de navigare pot oferi răspunsuri mai precise. Ca urmare, găsesc o rută ce se apropie mai mult de așteptările șoferului.
Chiar și așa, aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps nu pot să aibă precizie 100%. Uneori, acestea îndreaptă șoferii către rute cu trafic intens.
Cum estimează traficul aplicațiile de navigare
La fel ca celelalte soluții de navigare, aplicațiile precum Google Maps, s-au bazat inițial pe senzori de trafic instalați de autorități, pentru a aduna date. Au folosit aceste surse oficiale pentru a genera rute și pentru a estima cât de mult va dura drumul până la destinație.
Această metodă nu e foarte precisă. Tiparele din trafic erau bazate pe date istorice, nu pe informații în timp real.
În 2009, Google și-a actualizat sistemul. Acesta se bazează pe informațiile adunate de pe dispozitivele utilizatorilor. Aplicația adună date anonime de la alte dispozitive pe care e instalată Google Maps, pentru a genera tipare de trafic.
Astfel, precizia rutelor generate de aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps a crescut.
În 2013, Google a cumpărat Waze. Această aplicație folosește informațiile oferite chiar de către utilizatorii aflați în vehicule. Comunitatea devine o sursă de date. Utilizatorii sunt cei care anunța blocaje în trafic, accidente, radare etc.
În acest moment, Google Maps folosește toate cele 3 metode menționate. Sunt luate în calcul tiparele istorice de trafic, dar și condițiile actuale de trafic.
Tehnologia cu învățare automată ajută la estimarea timpului necesar pentru a ajunge la destinație. Prezice și cum aceste tipare se pot schimba în timpul condusului. Aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps nu pot fi precise tot timpul, însă.
De ce au aplicațiile de navigare probleme cu prezicerea traficului
Pentru că tiparele istorice de trafic sunt combinate cu aceste condiții actuale de trafic, există șansa să apară probleme.
Sistemul poate ghici care vor fi condițiile de trafic prin estimarea unor blocaje de trafic, dar nu poate prezice probleme precum accidentele. Ca urmare, tiparele de trafic nu ajută întotdeauna.
Sistemul prin care sunt adunate informații de pe telefoanele utilizatorilor poate să aibă probleme. Artistul Simon Weckert a reușit să creeze un ambuteiaj virtual pe Google Maps cu ajutorul a 99 de telefoane Android.
Potrivit experților, scrie Auto Evolution, aplicațiile de navigare precum Waze și Google Maps te îndreaptă uneori către trafic pentru că sistemul care le face extrem de precise poate să ducă și la probleme uneori.