Potrivit experților, Tesla ar fi exagerat semnificativ atunci când a dezvăluit estimările pentru autonomia mașinilor electrice pe care le produce. Ca urmare, mulți șoferi au crezut că mașinile lor sunt stricate.
Tesla e acuzată că ar fi indus în eroare consumatorii. Ce problemă au întâmpinat șoferii
Compania Tesla e acuzată că ar fi indus în eroare consumatorii atunci când vine vorba de autonomia reală a mașinilor pe care le produce.
În realitate, autonomia mașinilor electrice Tesla ar fi mai mică decât a susținut compania, potrivit Ars Technica.
Atunci când acești șoferi au vrut să ducă mașinile în service, programările lor ar fi fost anulate pentru că Tesla nu avea cum să îmbunătățească distanța reală a vehiculelor. Investigația a fost realizată de Reuters.
Tesla e acuzată că ar fi indus în eroare consumatorii
La jumătatea anului 2022, Tesla a început să transfere plângerile legate de autonomia mașinilor unei echipe speciale, care era nevoită să gestioneze 2.000 de cazuri pe săptămână. În plus, Tesla se aștepta ca echipa să „închide aproximativ 750 de cazuri pe săptămână”, potrivit Reuters.
„În urmă cu mai mulți ani, Tesla a început să exagereze potențialul mașinilor sale pe distanțe lungi. Prin schimbarea software-ului de estimare a autonomiei,” susține articolul publicat de Reuters. Astfel, Tesla e acuzată că ar fi indus voit în eroare șoferii.
„Compania a decis în urmă cu 1 deceniu, în scopuri legate de marketing, să scrie un algoritm pentru autonomie care să arate șoferilor proiecții optimiste pentru distanța pe care o poate parcurge cu o baterie plină, susține o sursă care are informații legate de design-ul inițial al software-ului.”
După ce bateria scădea sub 50%, „algoritmul arăta șoferilor proiecții mai realiste pentru autonomia rămasă”. Se pare că ordinul pentru acest algoritm a venit de la conducere.
„Directiva era să prezentăm o estimare optimistă și a venit de la CEO-ul Elon Musk,” a declarat sursa.
„Elon a vrut să arate un număr bun de autonomie atunci când mașina era complet încărcată,” a continuat sursa. „Atunci când cumperi mașina, dacă vezi autonomie de 350 – 400 de mile, te simți bine.”
Astfel, Tesla e acuzată că ar fi indus voit în eroare consumatorii atunci când vine vorba de autonomie. Decizia ar fi fost luată în scopuri de marketing. Reuters susține că nu a putut determina dacă „Tesla folosește în continuare algoritmul care schimbă estimările de autonomie”. În același timp, publicația a scris că „anul trecut, Tesla a fost copleșită de plângeri legate de autonomie și a creat o echipă specială pentru a anula programările de service ale clienților”.
Tesla anula programările clienților care voiau să își bage mașinile în service
Entru că mulți șoferi credeau că mașinile lor sunt stricate, au încercat să își bage mașinile în service. Pentru că nu exista o metodă prin care autonomia mașinilor să fie îmbunătățită real, Tesla a creat o echipă specială care anula aceste programări.
Angajații Tesla ar fi primit instrucțiuni clare. Ei trebuiau să „contracareze orice plângere a consumatorilor legată de autonomie, prin aducerea mașinilor în service,” a continuat Reuters. Tesla e acuzată că ar fi indus în eroare consumatorii. Și că a încercat să ascundă acest lucru prin practicile din companie. Recent, și furnizorul producătorului auto Tesla e în topul listei companiilor care încalcă drepturile omului.
Recent, un hacker a descoperit un secret Tesla numit Elon Mode.
În 2022, directorii le-ar fi spus angajaților să nu mai „realizeze teste de diagnosticare la distanță pe vehiculele șoferilor care s-au plâns de autonomie”.
„Mai multor mii de consumatori li s-a spus că nu e nimic în neregulă cu mașina lor”, fără să fie realizate testele, potrivit Reuters.