Publicația Handelsblatt, din Germania, a primit 100 GB de date din interiorul companiei Tesla. Acestea includ plângeri ale consumatorilor Tesla, care ridică semne de întrebare privind siguranța opțiunilor Full Self-Driving (FSD) Tesla.
Mii de plângeri împotriva Tesla au fost dezvăluite de surse din interiorul companiei. Ce probleme periculoase a ascuns producătorul auto
Mii de plângeri împotriva Tesla au fost dezvăluite de surse din interiorul companiei, în 100 GB de date care au fost date publicației Handelsblatt, din Germania.
Plângerile provin din SUA, Europa și Asia. Acestea au fost înregistrate în perioada 2015 – martie 2022, scrie The Verge.
În această perioadă, ar fi fost înregistrate 2.400 de plângeri legate de probleme de accelerare și 1.500 legate de frânare. Printre acestea sunt incluse și 139 de rapoarte despre „frânare de urgență neintenționată”. În plus, există 383 de rapoarte de „frânare fantomă”, cauzată de avertismente de coliziune false.
Mii de plângeri împotriva Tesla au fost dezvăluite de surse din interiorul companiei
Unele dintre incidentele detaliate de Handelsblatt includ descrieri despre cum mașinile „se opresc subit sau accelerează brusc”. Unii dintre șoferi au putut redobândi controlul vehiculelor. Alții, însă „au ajuns în șanțuri, s-au lovit de pereți sau s-au lovit de alte mașini”.
Din aceste mii de plângeri împotriva Tesla reies și politicile companiei legate de răspunsul pe care îl oferă consumatorilor. Acestea ar sugera că Tesla preferă ca datele vehiculelor să nu devină publice. Handelsblatt a oferit mai multe detalii despre acest proces.
„Pentru fiecare incident, există puncte pentru „revizia tehnică”,” scrie publicația. „Angajații care introduc această revizie în sistem de multe ori menționează că raportul e „doar pentru utilizare internă”. În fiecare raport, în litere mari, e menționat că informațiile pot fi transmise doar verbal către clienți.”
„Nu copiați raportul în email, mesaj sau într-o înregistrare vocală către client,” continua în raport, potrivit Handelsblatt. Datele vehiculelor, din mii de plângeri împotriva Tesla nu puteau fi oferite fără permisiune. Dacă, în ciuda sfaturilor, „implicarea unui avocat nu poate fi prevenită”, atunci trebuia să fie înregistrată.
Tesla a cerut ca datele dezvăluite să fie șterse
Potrivit editorului șef Handelsblatt, Sebastian Matthes, publicația a trimis către Tesla mai multe întrebări despre datele pe care le-a obținut. În loc să primească un răspuns, publicația susține că Tesla „a cerut ca datele să fie șterse și a menționat furtul datelor”.
Nu se știe cine a dezvăluit mii de plângeri împotriva Tesla. Potrivit lui Matthes, publicația a primit informații de la „mai mulți informatori”.
Aceasta nu e prima dată când apar îngrijorări legate de FSD. Capacitățile sistemului includ schimbarea automată a benzii și parcarea automată. În ciuda acestor îngrijorări, Tesla a lansat varianta beta a FSD pentru toți șoferii, în luna noiembrie 2022.
Potrivit unor surse, Tesla ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul de conducere autonomă.
Administrația Națională a Siguranței pe Autostrăzi, SUA, a început să investigheze sistemul FSD Tesla în luna ianuarie. Investigația a fost pornită după ce Elon Musk, CEO-ul Tesla, a scris un mesaj pe Twitter despre cum compania voia să ofere șoferilor opțiunea de a dezactiva funcții legate de volan. Peste o lună, agenția a considerat că această funcție poate duce la accidente. Tesla a rechemat 362.758 de mașini echipate cu FSD. A și oprit instalarea sistemului FSD pe alte vehicule.