Demonstrația Tesla despre pilotul automat (Autopilot) ar fi fost înscenată, potrivit lui Ashok Elluswamy, directorul departamentului care se ocupă de software-ul Autopilot. Elluswamy a dezvăluit adevărul în timpul mărturiei din procesul intentat împotriva Tesla din cauza morții inginerului Apple, Walter Huang, din 2018.
Tesla ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul de conducere autonomă. Ce s-a întâmplat în realitate
Tesla ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul de conducere autonomă a vehiculelor sale, potrivit unui director din cadrul companiei.
În video, mașina Tesla a fost filmată în timp ce se oprea la semaforul roșu și pornea singură când era verde, scrie Ars Technica.
Demonstrația a fost publicată în octombrie 2016 și se găsește în continuare pe site-ul Tesla, alături de mesajul: „Persoana din scaunul șoferului e acolo doar din motive legale. NU face nimic. Mașina se conduce singură.”
Tesla ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul de conducere autonomă
În video, o mașină Tesla Model X iese dintr-un garaj înainte ca șoferul să se urce în ea. În plus, există imagini cu vehiculul care conduce pe străzi și se oprește la semafor. În acest timp, șoferul are mâinile în apropierea volanului, dar nu pe el. Atunci când se apropie de un sediu Tesla, șoferul se dă jos din mașină în timp ce aceasta se parchează singură, după ce evită un accident.
Acum, directorul departamentului de software susține că Tesla ar fi înscenat o demonstrație în acel video.
Când au fost publicate imaginile, Elon Musk, CEO-ul Tesla, a scris mai multe mesaje despre ele pe contul personal de Twitter. Potrivit lui Musk, „Tesla se conduce singură (fără intervenție umană), pe străzi urbane și autostrăzi, după care își găsește un loc de parcare”.
Musk a susținut și că „8 camere, 12 ultra-sonare și radar montate fără să fie la vedere. Frumusețea rămâne”. De atunci, Tesla a îndepărtat senzorii ultrasonici și radarul din mașini, posibil pentru a reduce costurile. Acum, Tesla e acuzată că ar fi înscenat o demonstrație cu acest sistem de conducere automată.
Senzorii radar care au fost îndepărtați și un număr mare de plângeri despre frâne „fantomă” din partea șoferilor au dus la o investigație din partea National Highway Transportation Safety Administration.
Mașina Tesla din video a fost programată să conducă așa
Potrivit lui Elluswamy, mașina Tesla din demonstrație a fost programată înainte. Vehiculul trebuia să conducă din Menlo Park până în Palo Alto. Elluswamy era un inginer software în 2016 și a fost promovat ca director al departamentului în 2019.
Recent, o familie a supraviețuit miraculos după ce mașina Tesla s-a prăbușit în gol de pe o stâncă.
Pentru programarea mașinii, inginerii au folosit hărți 3D. Vehiculul știa unde să se oprească și, în timpul procesului de parcare, a și intrat într-un gard. Recent, o mașină Tesla s-a izbit de un perete și a căzut într-o piscină.
Potrivit spuselor sale din cadrul procesului, Tesla ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul Autopilot.
„Scopul video-ului nu era să prezinte precis ce era disponibil clienților în 2016. Scopul era să arate ce putea fi integrat în sistem,” a mărturisit Elluswamy.
Mărturia lui Elluswamy a avut loc în procesul intentat în urma decesului lui Huang, din California. În martie 2018, el se afla în vehiculul Tesla pe autostrada 101, ce a virat brusc în
atenuatorul de impact, cu o viteză de 70 de mile pe oră, în timp ce era folosit sistemul Autopilot.
Tesla a dat vina pe Huang pentru accident, pentru că nu era atent. Potrivit National Transportation Safety Board, Huang s-ar fi plâns de mai multe ori apropiaților că vehiculul său avea tendința să vireze brusc în acea zonă.