Robin Zeng, fondatorul celei mai mari companii de baterii electrice din lume, susține că Elon Musk, CEO-ul Tesla a făcut o greșeală atunci când a mizat pe tehnologia celulelor cilindrice 4680.
Bateriile lui Elon Musk „vor eșua”, susține un nume greu în industria tech. Ce problemă ar avea celulele 4680
Bateriile lui Elon Musk pentru Tesla „vor eșua”, susține directorul unui gigant tech pe piața bateriilor, care a vorbit recent despre celulele 4680 pe care mizează Tesla.
Zeng susține că bateriile cu această tehnologie „vor eșua și nu vor avea niciodată succes”, scrie The Verge.
Zeng e directorul companiei Contemporary Amperex Technology (CATL), din China. A dezvăluit că atunci când Musk a vizitat China în aprilie, „am avut o dezbatere foarte mare și i-am arătat. A fost tăcut. Nu știe cum să facă o baterie”.
Bateriile lui Elon Musk „vor eșua”, susține un nume greu în industria tech
Tesla deja folosește celulele 4680 în unele dintre mașinile sale, inclusiv pe Cybertruck. Producătorul auto susține că aceste celule au o capacitate de 5 ori mai mare. Compania a anunțat în septembrie că a produs deja 100 de milioane de astfel de celule. Potrivit unui nou raport The Information, Musk a cerut echipei care se ocupă de baterii să găsească până la finalul anului soluții pentru costurile ridicate și celelalte probleme.
Zeng susține că bateriile lui Elon Musk nu vor avea succes pe viitor. Bateriile create de CATL sunt incluse pe numeroase vehicule electrice, de la cele Tesla din China, la mașini Ford, precum Mustang Mach-E și F-150 Lightning.
Compania produce baterii litiu-ion de fosfat (LFP). Acestea nu au aceeași autonomie ridicată precum unele unități cu celule cilindrice folosite în vehiculele Tesla.
Zeng susține că nu a fost impresionat de cunoștințele lui Musk legate de baterii. Dar că miliardarul se pricepe la cipuri, software, hardware și „lucruri mecanice”.
Dincolo de faptul că a criticat bateriile lui Elon Musk, directorul susține că miliardarul are o problemă cu date limită „optimiste”. Promite că un produs va ajunge pe piață mult mai devreme decât se va întâmpla în realitate. Aceasta a fost o problemă semnificativă pentru tehnologia Full Self-Driving.
„Poate ceva are nevoie de 5 ani. Dar spune 2 ani. L-am întrebat de ce face asta,” a dezvăluit Zeng. „Mi-a spus că îi place să împingă oamenii la limită.”
Elon Musk a promis 10 miliarde de roboți Optimus până în 2040
Această tendință a lui Elon Musk nu e limitată doar la mașini. Miliardarul a făcut mai multe promisiuni legate și de roboții Optimus. Elon Musk, CEO Tesla și proprietar al platformei X, a declarat la a 8-a ediție a Future Investment Initiative (FII) din Riyadh, Arabia Saudită, că, până în 2040, se așteaptă ca 10 miliarde de roboți umanoizi să fie disponibili pe piață.
Miliardarul a dezvăluit și cât vor costa roboții Optimus Tesla. Potrivit lui Musk, aceștia vor avea un cost de 20.000-25.000 de dolari fiecare. Rămâne de văzut acest preț se va schimba în urma inflației, cel puțin când va fi lansată viitoarea serie. La fel ca numeroase alte promisiuni ale lui Elon Musk, inclusiv bateriile electrice, e posibil ca această sumă să fie complet diferită.
Musk crede că noua categorie de roboți. capabilă să îndeplinească sarcini complexe de tip uman. Dar ar putea revoluționa nu doar industria, ci și viața cotidiană. Oferind soluții accesibile pentru diverse sectoare de activitate.
În contextul dezvoltării accelerate a inteligenței artificiale și automatizării, Tesla își propune să dezvolte acești roboți ca o extensie a produselor proprii din sfera vehiculelor electrice.
Dar aspectul lor a atras atenția filmului I, Robot (după care a fost inspirat și numele evenimentului Tesla, We, Robot), regizat de Alex Proyas, după o colecție de povești SF scrisă de Isaac Asimov.