NASA a găsit gunoi pe Marte. De unde ar fi provenit

NASA a găsit gunoi pe Marte, cu ajutorul roverului Perseverance, se se află pe Planeta Roșie pentru a descoperi dacă există forme de viață.

Publicat: 17 iunie 2022, 15:37

Roverul Perseverance a traversat o porțiune a craterului Jezero, de pe Marte, în căutarea formelor de viață. Vehiculul a ajuns pe Planeta Roșie anul trecut. Deși nu a găsit urme de viață extraterestră, a observat gunoi uman.

Echipa Perseverance a publicat pe Twitter că a observat gunoi pe Marte. În imagine se poate observa ceea ce pare a fi o bucată dintr-o pătură termică, scrie Business Insider.

Aceasta a fost folosită pentru a acoperi roverul. Astfel, el a fost protejat de temperaturile extreme din momentul amartizării.

NASA a găsit gunoi pe Marte

„E o surpriză să găsim asta aici,” a scris echipa Perseverance. Surpriza e cu atât mai mare cu cât amartizarea roverului a avut loc la aproximativ 2 kilometri distanță de locul în care NASA a găsit gunoi pe Marte.

„Oare această bucată a aterizat aici după aia sau a fost adusă aici de vânt?” a continuat echipa.

Nu e singura bucată de gunoi uman pe care vehiculul a găsit-o pe Marte. Toate bucățile sunt rezultatul amartizării Perseverance, însă, susțin experții. În luna aprilie, elicopterul Ingenuity a surprins echipamentul de aterizare pentru el și Perseverance.

„Perseverance a avut cea mai documentată aterizare de pe Marte din istorie, cu camere care au surprins totul, de la umflarea parașutei la ajungerea pe sol,” a declarat Ian Clark, un inginer ce a lucrat la sistemul Perseverance. În acest moment, Clark conduce echipa care va aduce mostrele de pe Marte pe Pământ.

Recent, au fost surprinși „pasageri clandestini” lângă Stația Spațială Internațională – află ce erau, de fapt.

„Dacă susțin faptul că sistemele noastre au funcționat așa cum credem că au funcționat sau ne oferă chiar și câteva date de informații pe care le putem folosi pentru planificarea Mars Sample Return, va fi fantastic,” a continuat Clark, după ce NASA a găsit gunoi pe Marte. „Și, dacă nu, imaginile tot sunt fenomenale și ne inspiră.”

Agențiile spațiale sunt din ce în ce mai îngrijorate din cauza gunoiului cosmic

Faptul că gunoiul a ajuns și în spațiu devine o îngrijorare din ce în ce mai mare pentru agențiile spațiale din întreaga lume. Acestea sunt compuse din fragmente rezultate în urma misiunilor din spațiu. Printre fragmente se numără ghete și vehicule întregi, lăsate de misiunile Apollo pe Lună. Acestea pot contamina alte planete.

Dincolo de faptul că NASA a găsit gunoi pe Marte, și orbita Pământului devine din ce în ce mai aglomerată din cauza bucăților care au ajuns în spațiu. Ca urmare, explorarea spațiului devine și mai periculoasă.

Gunoiul din jurul Pământului e format din sateliți care nu mai pot fi folosiți, porțiuni din rachete, parașute și alte instrumente. Aceste fragmente pot fi periculoase și pentru Stația Spațială Internațională. NASA vrea să distrugă Stația Spațială Internațională în 2031.

Până acum, nu au fost impuse prea multe restricții atunci când vine vorba de poluarea din spațiu. Legile spațiale actuale nu s-au schimbat semnificativ față de Outer Space Treaty, din 1967.

NASA a lansat o rachetă de la o bază spațială din nordul Australie, iar momentul a fost fotografiat de specialiști