Compania a anunțat că e primul brand auto care a primit aprobare guvernamentală pentru opțiunea de condus de Nivel 3. Cu acest sistem, potrivit Mercedes, mașina se poate conduce singură, dar șoferul trebuie să fie atent, pentru a putea prelua controlul instant, dacă se întâmplă ceva.
Mercedes-Benz a întrecut Tesla pentru „coroana” mașinilor autonome. Ce pot face șoferii cu noul sistem auto
Mercedes-Benz a întrecut Tesla atunci când vine vorba de sistemul autonom introdus în mașini. Producătorul auto a creat un sistem autonom de Nivel 3.
Potrivit Mercedes, tehnologia, care a fost certificată în Nevada, îndeplinește „condiția de risc minim” al statului. În cadrul acestei condiții, sistemul trebuie să aibă minim Nivelul 3, de „autonomie deplină”, scrie The Verge.
Mașina se poate opri singură dacă există o problemă în sistem.
Mercedes-Benz a întrecut Tesla pentru „coroana” mașinilor autonome
„Legea din Nevada permite toate nivelurile de autonomie pe străzile publice,” a declarat un reprezentant al DMV (Departamentul pentru Vehicule Motorizate). „Nevada nu emite niciun permis pornind de la nivelul de autonomie al vehiculului autonom.”
Cu sistemul Drive Pilot, Mercedes-Benz a întrecut Tesla pentru „coroana” mașinilor autonome. Acesta se aseamănă cu sistemul inclus de General Motors în Super Cruise, de Ford în BlueCruise și sistemul Autopilot al Tesla.
Aceste programe permit șoferilor să ia mâna de pe volan și piciorul de pe pedale, în anumite condiții. Dar spre deosebire de acele sisteme de Nivel 2, în care șoferii trebuie să își mențină atenția la drum, Nivelul 3 al Mercedes are reguli puțin diferite.
Potrivit The Drive, cu Nivelul 3, șoferul trebuie să aibă fața vizibilă pentru camerele din interiorul mașinii. Dar își poate întoarce capul pentru a vorbi cu alt pasager sau se poate juca un joc pe ecranul vehicului.
Astfel, sistemul nu permite șoferilor să adoarmă sau să stea pe bancheta din spate. În trecut, unii șoferi au făcut fix aceste lucru cu sistemul Autopilot Tesla, spre îngrijorarea producătorului și autorităților.
Mercedes-Benz a întrecut Tesla cu certificarea pentru Nivelul 3. În rest, sistemul are opțiuni similare cu cele pentru Nivelul 2.
Sistemul Drive Pilot poate conduce mașina
Sistemul Drive Pilot, introdus de Mercedes, poate accelera și încetini, în funcție de trafic. În plus, poate rămâne pe centrul benzii, dar o și poate schimba, în funcție de nevoi.
Potrivit Mercedes, Drive Pilot funcționează doar până la viteze de 64 de kilometri pe oră, pe „secțiuni potrivite de autostradă și unde există o densitate mare de trafic”.
Mercedes-Benz a întrecut Tesla cu acest sistem, potrivit experților. Dincolo de camere și de radar, sistemul se bazează și pe un senzor lidar. Cu ajutorul lui, poate construi un model 3D al mediului înconjurător.
În plus, are microfoane pentru a detecta mașini de urgență, precum ambulanțele.
Potrivit unui inginer Tesla, compania ar fi înscenat o demonstrație cu sistemul de conducere autonomă.
Mercedes nu e singurul producător auto care încearcă să perfecționeze această tehnologie. Reprezentanții Ford cu declarat că „dezvoltă intern tehnologia L2+/L3”. Audi, BMW și Volvo lucrează și ele la propriile sisteme de Nivel 3.
Mercedes-Benz speră să obțină aprobare și în California, până la finalul acestui an, una dintre cele mai mari piețe auto din SUA.