Noua mașină Lotus Emeya a trecut printr-un test extrem înaintea de lansarea oficială pe piață. Potrivit companiei, fiecare componentă a mașinii a fost expusă la temperaturi joase extreme, pentru a se asigura că nu vor exista probleme atunci când ajunge pe mână consumatorilor.
Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică. Ce a vrut producătorul auto să demonstreze la -35 de grade Celsius
Într-un test neobișnuit, Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică, la temperaturi de -35 de grade Celsius.
Nu e surprinzător că Lotus ia măsuri de precauție pentru a se asigura că toate elementele funcționează, scrie Top Gear.
Pe Internet există numeroase imagini cu mașini care nu pot fi deschise atunci când temperaturile scad. Multe dintre ele sunt cu mașinile Tesla.
Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică
Testele au fost realizate în cadrul zonei de testare auto UTAC, aflată la aproximativ 150 de mile în Polul Arctic, în Finlanda. Lotus a folosit lăzi frigorifice imense, cu temperaturi de -35 de grade Celsius. Testul a fost realizat de mai multe ori, pentru a se asigura că mânerele mașinii se pot deschide.
Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică pentru a o testa în condiții extreme, precum cele care pot să apară iarna. Cu un preț de aproximativ 100.000 de lire sterline, consumatorii vor plăti sume importante pentru Emeya. Lotus vrea să se asigure că oferă o experiență pe măsura prețului.
„E un punct important,” a declarat Sylvain Verstraeten, directorul regional Emeya. „E o problemă majoră pentru consumatori dacă nu pot deschise ușa. E ceva de bază. E genul de lucru care îți poate face rău. Trebuie să funcționeze. Nimeni nu va tolera o mașină care nu poate fi deschisă.”
Așa că Lotus a folosit mai multe teste științifice, în încercarea de a evita aceste nemulțumiri.
„Pentru a preveni înghețarea: în primul rând, trebuie să minimizezi cantitatea de apă care ajunge în mecanism,” a continuat Verstraeten. „Și trebuie să te asiguri că există o scurgere suficientă acolo, pentru ca apa să se prelingă.”
„Nu ai cum să eviți umezeala din aer,” a declarat Verstraeten. „Așa că va fi un nivel de umiditate acolo. Și după trebuie să te asiguri că ai un motor suficient de puternic ca să spargă gheața.”
Testele au analizat mai multe componente Emeya, dincolo de mânerele ușilor. Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică pentru a vedea ce se întâmplă la temperaturi foarte joase. Experții au analizat și bateria, șasiul, suspensia, frânele și altele în aceste condiții extreme.
Mânerele mașinilor pot rămâne blocate iarna
„Face parte din testele pentru care am venit. Din acest motiv analizăm toate aceste lucruri,” a continuat Verstraeten. „Să ne asigurăm că funcționează așa cum trebuie.”
Mânerele mașinilor care sunt cele mai vulnerabile sunt încorporate în ușă. Un astfel de design a fost adoptat și de către Tesla.
Află și trucuri să dezgheți parbrizul, recomandate de experți.
Chiar și așa, unii consumatori au fost surprinși să afle că Lotus a pus mașina Emeya într-o ladă frigorifică pentru a o testa. Inginerii au vorbit și despre cum viscozitatea uleiului din mecanism poate fi afectată de temperatură.
În iarna 2022, mai mulți șoferi au publicat imagini online în care s-au plâns de mașinile lor Tesla și problemele pe care le-au întâmpinat când au scăzut temperaturile. În SUA și Canada, în urma furtunilor, mulți dintre ei nu au mai putut intra în vehicul din cauza gheții.
Rachel Modestino, meteorolog din Ontario, Canada, a publicat un video despre experiența sa cu mașina Tesla. Ea nu a putut intra în mașina Tesla din cauza faptului că ușa și mânerul erau înghețate.