China conduce sectorul vehiculelor electrice în acest moment. BYD a devenit cel mai mare vânzător de mașini electrice, în timp ce Tesla a căzut pe locul 2. În competiția din China, Nio e un jucător important.
Cine e „Elon Musk de China”. William Li are șanse să îl depășească pe cel mai bogat om din lume
„Elon Musk de China” a avut o creștere semnificativă, ce a atras atenția la nivel internațional, mai ales cu lansarea companiei sale auto.
Nio e o companie destinată mașinilor electrice premium, ce a fost cofondată în 2014 de către CEO-ul său, William Li, scrie Business Insider.
William Li, cunoscut și drept Bin Li, a fost asemănat adesea cu Elon Musk datorită faptului că a susținut dezvoltarea vehiculelor electrice autonome și are proprii fani. Evenimentul anual Ziua Nio atrage public de peste 10.000 de șoferi Nio. La cel mai recent eveniment, Nio a dezvăluit ET9.
Cine e „Elon Musk de China”
Li s-a născut pe o fermă de lactate din provincia agriculturală Anhui, din China. Satul său nu a avut electricitate până când Li a ajuns la liceu.
Li, numit și „Elon Musk de China”, a fost admis la cea mai prestigioasă universitate din China, Peking, pentru a studia sociologia și dreptul. Tânărul și-a fondat prima firmă la vârsta de 21 de ani. De atunci, a fondat sau investit în peste 40 de companii, cele mai multe dintre ele în industriile auto sau online.
Dintre acestea, 3 au devenit publice, inclusiv BItauto în 2010 și Nio în 2017. Li e trecut drept miliardar pe anumite liste, dar nu se știe exact care e averea sa.
Bitauto e un site care compară diferite mașini, cofondat de Li în 2000. A fost primul său mare succes pe piață și compania a devenit publică în 2010. În 2020, Bitauto a fost cumpărată pentru 1.1 miliarde de dolari. Li s-a retras din poziția de CEO pentru a se concentra mai mult pe Nio.
Li a reușit să diferențieze propria companie față de alți producători auto, precum BYD și Tesla. Acest lucru a fost posibil datorită tehnologiei de schimbare a bateriei. În loc ca șoferii să conecteze mașina electrică la sursă și să aștepte să se încarce, pot schimba bateria epuizată cu una complet încărcată, la stații speciale. Procesul durează mai puțin de 5 minute.
Pentru a gestiona costurile, consumatorii pot cumpăra mașinile fără baterie. Ulterior, pot plăti un abonament lunar la stațiile de schimbare a bateriilor. În acest moment, există peste 2.000 de stații în China și aproximativ 30 în Europa.
Nio vinde mașini electrice premium
ET9, noua mașină lansată de Nio, compania cofondată de „Elon Musk de China”, poate să scuture zăpadă de pe ea, inclusiv de pe parbriz și plafon.
Li, „Elon Musk de China”, a demonstrat stabilitatea vehiculului într-un video în care erau puse pahare de șampanie pline pe partea din față a mașinii cât timp aceasta era condusă pe un teren accidentat.
Mașinile electrice Nio pot fi mai scumpe decât cele oferite de Tesla. ET9 va fi livrat în China în 2025 și va avea un preț de pornire de 112.000 de dolari. E cea mai scumpă mașină electrică lansată de Nio până acum.
Pentru mașinile de dimensiuni medii, precum Nio ES7 SUV au un preț de aproximativ 68.000 de dolari. Echivalentul Tesla, Model Y, costă aproximativ 40.000 de dolari în China.