Un colț fosilizat a fost descoperit în Israel. Cărei specii ar fi aparținut

Un colț fosilizat a fost descoperit recent în Israel. Potrivit experților, acesta ar fi aparținut unei specii de elefant care a dispărut.

Publicat: 16 septembrie 2022, 8:10

În această vară, în urma schimbărilor meteo extreme, mai multe rămășițe ale unor specii dispărute au ieșit la iveală. Cel mai recent, experții au descoperit un colț ce ar fi aparținut unei specii de elefant.

Deși elefanții nu se mai găsesc acum în Israel, se pare că zona a fost locuită de astfel de exemplare în trecut.

Colțul descoperit acum are o dimensiune impresionantă.

Un colț fosilizat a fost descoperit în Israel

Un colţ fosilizat ce a aparţinut unui exemplar dintr-o specie preistorică de elefanţi gigantici care trăiau în zona bazinului Mării Mediterane a fost descoperit în urma unor săpături realizate în sudul Israelului, oferind arheologilor o perspectivă rară asupra primilor locuitori din acea regiune, informează Reuters, scrie Agerpres

Oamenii de ştiinţă estimează că acel colţ are o lungime de 2,5 metri. Ar fi aparţinut unui exemplar din specia dispărută de elefant-cu-colţi-drepţi (Palaeoloxodon antiquus). În plus, are o vechime de aproximativ o jumătate de milion de ani. Un colț fosilizat a fost descoperit într-o zonă în care au fost găsite şi unelte din piatră şi silex. În plus, au fost găsite și rămăşiţe fosilizate ale altor animale.

„Acesta este cel mai mare colţ fosilizat găsit vreodată într-un sit preistoric din Israel sau din Orientul Apropiat”, a declarat Avi Levy, expert în preistorie la Autoritatea Israeliană pentru Antichităţi şi directorul şantierului arheologic în care a fost făcută descoperirea.

Elefanţii-cu-colţi-drepţi reprezintă, în prezent, o specie dispărută de pe Terra. Aceștia erau mult mai mari decât elefanţii africani actuali. Făceau parte din fauna bogată a acestei regiuni. În acea perioadă, în zonă trăiau bovine şi cai sălbatici, căprioare, mistreţi şi hopopotami, care au fost vânaţi de oameni pentru hrană şi, posibil, în scopuri ritualice.

„Ne aşteptăm ca descoperirea colţului de elefant într-un context clar arheologic să aducă lumină în această chestiune”, a declarat Omry Barzilai, cercetător la Autoritatea Israeliană pentru Antichităţi.

Acum că un colț fosilizat a fost descoperit în Israel, experții vor începe procesul de conservare. După ce procesul de conservare va fi finalizat, colţul de elefant preistoric va fi prezentat într-o expoziţie permanentă. Aceasta se va afla în holul central al Campusului Naţional de Arheologie a Israelului din Ierusalim.

Recent, au fost descoperite și urme de dinozaur vechi de 113 de milioane de ani

Din cauza secetei din vara 2022, urme de dinozaur probabil vechi de circa 113 milioane de ani au ieşit la iveală în albia unui râu care a secat, a declarat marţi un responsabil al unui parc din Texas, SUA, potrivit AFP.

Aceste urme adânci erau anterior îngropate. Au fost umplute cu sedimente şi acoperite cu apă – ceea ce a ajutat la conservarea lor. Acum, un colț fosilizat a fost descoperit în Israel.

Descoperirea lor i-a încântat pe angajaţii parcului. Acesta e situat în apropierea oraşului Dallas. E numit „Dinosaur Valley” din cauza prezenţei a numeroase urme de dinozaur în incinta sa. Ar putea fi vorba de una dintre cele mai lungi secvenţe de urme de dinozaur din lume, potrivit experților, și acestea sunt vechi de 113 milioane de ani.

„Majoritatea urmelor descoperite recent în diferite părţi ale râului din parc au fost lăsate de un Acrocanthosaurus”, a declarat Garcia. Dinozaurul a fost un teropod care la maturitate putea măsura cinci metri şi cântări şapte tone, potrivit CNN. El a lăsat aceste urme de dinozaur vechi de 113 milioane de ani.

Fosila unui T.rex, pe fundal de apus cu nori, nuanțe de mov și portocaliu. Un studiu recent sugerează că nu un asteroid a dus la dispariția dinozaurilor