Inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane. Scopul nu e crearea „oamenilor invizibili”

Inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane, dar scopul nu e crearea unor „oameni invizibili”.

Publicat: 4 aprilie 2023, 13:10

Caracatițele și calamarii sunt unele dintre cele mai inedite creaturi din oceane. Ele au abilitatea unică de a-și schimba fluid culoarea și transparența pielii. Experții vor să înțeleagă exact mecanismul care se află în spatele acestei camuflări active.

Celulele de piele ale caracatițelor nu pot fi crescute în laborator. Ca urmare, sunt aproape imposibil de studiat, scrie Futurism

Acum, o echipă de ingineri a venit cu o soluție inedită. Experții au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane.

Inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane

„Am avut ideea asta nebună să vedem dacă putem surprinde vreun aspect al abilității țesutului epitelial al calamarilor pentru a schimba transparența din culturile de celule umane,” a declarat Alon Gorodetsky. Rezultatele echipei au fost prezentate la o întâlnire a Societății Americane de Chimie.

Acum că inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane, acest mecanism poate fi studiat mai ușor în contextul unui laborator. „Transparența ajustabilă” a cefalopodelor funcționează printr-o combinație de colorare cu pigmenți. Aceasta se poate schimba în funcție de cât de multă lumină e absorbită.

În acest proces e implicată și colorarea structurală. Aceasta afectează modul în care lumina e disipată prin structurile microscopice și nanoscopice.

Gorodetsky și echipa de cercetare s-au concentrat pe celulele epiteliale care facilitează colorarea structurală prin proteinele numite reflectine. Acestea sunt adunate, de obicei, împreună. Formează nanoparticule care pot împinge înapoi lumina care apare albă.

Prin intrarea luminii în aceste grupuri, suprafața poate să pară transparentă. Cu mai multă disipare, pielea devine opacă. Scopul experților e să controleze reflectinele în aceste celule, pentru a controla transparența. Inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane.

Acest experiment poate ajuta experții să înțeleagă mai bine mecanismul de camuflare al caracatițelor și calamarilor. Acesta poate fi folosit pentru inovații tehnologice. Printre acestea se numără ferestre lichide și annumite tipuri de material ce își schimbă culoarea și reflectă diferit lumina.

Experții au folosit celulele umane pentru a studia mecanismul de camuflare

„Am vrut să folosim celulele umane pentru a forma nanostructuri de reflectină stabile, nu temporare, în cazul cărora putem controla mai bine disiparea luminii,” a declarat Gorodetsky.

Pentru a testa acest lucru, echipa lui Gorodetsky a introdus gene care formează reflectina, de la calamari, în celule umane. Astfel, inginerii au introdus abilitatea de camuflare în celulele umane. Pentru a-și da seama cum pot folosi celule umane care să producă stabil reflectina, experții au încercat mai multe metode.

Într-un final, au descoperit soluția în sare. Experții au introdus sare în culturile de celule. Reflectina din celulele umane a început să se strângă în nanoparticule mai mari. Cu cât adăugau mai mult, cu atât creșteau grupurile de reflectină.

Experții vor să folosească aceste experimente nu pentru a crea „oameni invizibili”. În schimb, au vrut să găsească o metodă sigură și accesibilă pentru a studia mecanismul de camuflare în condiții de laborator. Dacă vor avea succes, rezultatele pot fi folosite pe viitor în domeniul tech.

Cangur mic, care se uită spre cameră, pe fundal verde cu iarbă, pentru a ilustra animalele care ar fi „mult mai evoluate”