Cum a ajutat Will Smith la descoperirea celui mai mare șarpe din lume. Experții au fost uimiți

Experții au dezvăluit cum a fost implicat Will Smith în descoperirea celui mai mare șarpe din lume, ce are o dimensiune fantastică.

Publicat: 22 februarie 2024, 13:44

În Pădurea Amazoniană, un rai de biodiversitate, experții au descoperit o specie de anaconda de dimensiuni fantastice. Noua specie crește până la o lungime de 7.5 metri și sute de kilograme. Astfel, a primit titlul de cea mai mare specie de șarpe din lume, descoperită până acum.

Potrivit experților, șarpele e „gros ca o anvelopă de mașină”. Capul șarpelui e la fel de mare precum capul unui om, scrie Metro News

„Am fost șocați,” susțin experții care au participat la studiu, scrie Live Science.

Cum a ajutat Will Smith la descoperirea celui mai mare șarpe din lume

Specia a primit denumirea de anaconda nordică verde, cu titlul oficial de Eunectes akayima. Șarpele a fost găsit în regiunea Bameno, din teritoriul Baihuaeri Waorani, din Ecuador. Descoperirea a fost realizată în timpul filmărilor pentru o nouă serie National Geographic, numită Pole To Pole With Will Smith.

Descoperirea celui mai mare șarpe din lume a avut loc în timpul filmărilor din Amazon. Ca parte a producției, experții au prins și studiat mai mulți șerpi. Se pare că actorul Will Smith, cunoscut pentru filme precum Independence Day și Men In Black, a intrat în ape pentru a ajuta la prinderea reptilelor.

Echipa a fost condusă de profesorul Bryan Fry, din cadrul Universității din Queensland.

„Am primit o invitație rară din partea comunității Waorani pentru a explora zona și aduna mostre de la o populație de șerpi anaconda, care ar fi fost cea mai mare din lume, potrivit zvonurilor,” a declarat Fry.

„Vânătorii indigeni ne-au dus în junglă într-o expediție de 10 zile,” a continuat Fry. „Pentru a căuta acești șerpi, pe care ei îi consideră sfinți. Am mers cu o canoe pe râu și am fost îndeajuns de norocoși să găsim mai mulți șerpi anaconda care se ascundeau în ape, așteptându-și prada.”

Potrivit lui Fry, una dintre femelele anaconda avea o lungime de 6.3 metri. Dar oamenii Waorani susțin că au găsit șerpi cu o lungime de 7.5 metri și cu o greutate de 500 de kilograme.

„Mărimea acestor creaturi magnifice e incredibilă,” a continuat Fry.

Această specie e considerată cel mai mare șarpe din lume, genetic diferită de anaconda verde sudică. Se pare că cele 2 specii au început să evolueze diferit în urmă cu 10 milioane de ani. Ca urmare, sunt diferite genetic cu 5.5%.

Șarpele a fost descoperit în Pădurea Amazoniană

„E foarte semnificativ,” a continuat Fry. „Ca sa înțelegeți, oamenii diferă genetic de cimpanzei doar cu 2%. Descoperirea e punctul culminant al carierei mele.”

În seria prezentată de Smith, care a fost prezent la descoperire, un factor important va fi pericolul în care se află Pădurea Amazoniană, împreună cu locuitorii ei.

„Călătoria noastră în inima Amazonului, posibilă cu ajutorul invitației conducătorului Waorani, Penti Baihua, a fost cu adevărat un efort multicultural,” a declarat Fry.

Cu ajutorul acestei expediții, experții au putut descoperi cel mai mare șarpe din lume.

Află și de ce cresc șansele să fii mușcat de un șarpe veninos.

„Importanța colaboratorilor noștri Waorani e recunoscută prin faptul că ei sunt coautorii studiului,” a continuat Fry. „Despădurirea din Amazon, cauzată de expansiunea din agricultură, a dus la o pierdere de 20 – 31% a mediului. Ceea ce poate avea un impact asupra a 40% dintre păduri până în 2050.”

2 câini, unul mai mare și roșiatic, cu un jack terrier care stă deasupra lui, în iarbă, pentru a ilustra câinii care trăiesc cel mai mult