Lupii mutanți de la Cernobîl ar fi dezvoltat o abilitate extraordinară. De ce sunt capabile mamiferele expuse la radiații

Experții au fost surprinși să afle că lupii mutanți de la Cernobîl au dezvoltat o abilitate extraordinară, ce ar putea ajuta oamenii pe viitor.

Publicat: 9 februarie 2024, 12:28

Lupii care trăiesc în Zona de excludere de la Cernobîl ar fi dezvoltat genomuri rezistente la cancer. Acestea ar putea fi un factor important în studierea cancerului în cazul oamenilor și în producerea unui tratament eficient, potrivit unui nou studiu.

Animalele sălbatice s-au adaptat la nivelul extrem de radiații din zonă, rezultatul tragediei de la Cernobîl, ce a avut loc în 1986, scrie New York Post.

A devenit cel mai periculos accident nuclear din istorie și a afectat un număr semnificativ de oameni.

Lupii mutanți de la Cernobîl ar fi dezvoltat o abilitate extraordinară

Oamenii au abandonat zona după ce explozia a dus la scurgeri de radiații care cauzează cancerul. O zonă de aproximativ 1.6 kilometri pătrați a fost stabilită în jurul centralei, pentru a preveni expunerea oamenilor.

Dar în cei aproximativ 38 de ani de la dezastrul nuclear, lupii mutanți de la Cernobîl au fost expuși la aceste radiații. Natura s-a extins în zonă în lipsa oamenilor.

Se pare că în Zona de excludere trăiește o haită de lupi și mamiferele nu par să fie afectate de expunerea cronică la radiații.

Cara Love, biolog din cadrul laboratorului Shane Campbell-Staton, al Universității Princeton, a studiat acești lupi mutanți și evoluția lor. Se pare că lupii au evoluat pentru a supraviețui acestui mediu radioactiv.

Studiul a fost prezentat la Annual Meeting of Society of Integrative and Comparative Biology, în Seattle.

În 2014, Love și colegii săi au vizitat Zona de excludere și au pus zgărzi dotate cu GPS și dozimetre pe lupi. În plus, au luat și mostre de sânge de la animale, pentru a înțelege cum reacționează corpul lor la radiația care cauzează cancer.

Cu ajutorul acestor zgărzi, experții au putut măsura în timp real unde se află lupii și la ce nivel de radiație se expun. Cu ajutorul acestui studiu, experții au putut determina că lupii mutanți de la Cernobîl au o rezistență neașteptată la cancer.

Potrivit datelor, lupii sunt expuși zilnic la un nivel de radiație extrem. E de 6 ori mai mare decât limita legală pentru oameni.

Sistemul imunitar al lupilor din Cernobîl e diferit

Se pare că lupii de la Cernobîl au un sistem imunitar diferit față de cel al lupilor obișnuiți. Acesta ar fi similar cu cel al pacienților care au cancer și apelează la radioterapie. Love a identificat regiuni specifice din genomul lor, ce par a fi mult mai rezistente la riscul de cancer.

Cercetarea ar putea fi extrem de importantă. Pentru a studia cum mutațiile genelor oamenilor ar putea crește șansele de supraviețuire dacă apare cancerul. Lupii mutanți de la Cernobîl pot oferi răspunsuri la întrebări din această arie.

Câinii de la Cernobîl, descendenții animalelor de companie ale foștilor din zonă, ar putea avea o abilitate similară. Dar aceștia nu au fost studiați la fel precum rudele lor sălbatice. Câinii s-au adaptat mai bine decât alte specii la condițiile extreme din acea zonă. Păsările, de exemplu, au avut mutații genetice extreme din cauza radiației toxice. Din păcate, cercetarea lui Love s-a oprit acum, din cauza războiului din Ucraina.

Colaj cu Will Smith, pe fundal alb, ămbrpcat ăn costum albastru, cu un șarpe anaconda, cel mai mare din lume