Organismul care se găsește în gura oamenilor. Cum a impresionat experții

Experții au descoperit organismul care se găsește în gura oamenilor, al cărui aspect a fost asemănat cu cel al unei omizi.

Publicat: 23 august 2022, 15:07

În corpul uman, trăiesc trilioane de bacterii microscopice. Unele dintre acestea au evoluat și s-au adaptat la mediul unic din corp. Un astfel de organism, potrivit experților, e o bacterie care trăiește în gura oamenilor.

Numită Neisseriaceae, familia de bacterii include și una care are o formă de omidă, susțin experții. Aceasta s-ar găsi în gura a 50% din populația umană, scrie Science Alert

Potrivit unui nou studiu, această bacteria a evoluat să aibă această formă a corpului pentru că aceasta e potrivită pentru mediul din gura umană.

Organismul care se găsește în gura oamenilor

Descoperirea bacteriei poate oferi informații importante despre biodiversitatea din gura umană. În plus, oferă date și despre cum se adaptează bacteriile. Acest proces e important pentru că poate duce la dezvoltarea unor compuși antibacterieni, pentru a ajuta corpul uman să scape de infecții bacteriene.

„Munca noastră oferă informații despre evoluția bacteriilor multicelulare și despre diviziunea longitudinală,” a scris echipa în studiul despre organismul care se găsește în gura oamenilor. Echipa a fost condusă de biologul Silvia Bulgheresi, din cadrul Universității din Viena, Austria, și de către Frédéric Veyrier, din cadrul French National Institute of Scientific Research.

„Sugerează că membrii familiei Neisseriaceae ar putea fi un model bun pentru studierea acestor procese, datorită plasticității morfologice,” a continuat echipa.

În mediul din interiorul gurii, e mai greu pentru bacterii să își găsească un punct de care să se prindă. Chiar și așa, aproximativ 700 de specii trăiesc în acest mediu.

Ca urmare, echipa de studiu crede că din acest motiv speciile Neisseriaceae au dezvoltat un mod interesant de multiplicare.

Recent, experții din SUA au descoperit o bacterie ce provoacă o boală gravă – află ce risc reprezintă pentru populație.

Cercetarea sugerează că organismul care se găsește în gura oamenilor a evoluat de la un strămoș în formă de baghetă. Azi, bacteria de divizează e axa longitudinală. În loc să se separe, bacteriile individuale rămân atașate unele de celelalte.

Unii dintre microbii din acest mic colectiv au și forme diferite. E posibil ca acestea să aibă un rol distinct față de celelalte bacterii din grup.

Bacteria ar putea fi un exemplu despre cum un organism unicelular devine pluricelular

E posibil ca această bacterie să fie un exemplu despre cum un organism unicelular devine pluricelular.

„În organismele pluricelulare, celulele pot cooperam prin, de exemplu, diviziunea muncii, ca urmare, acest lucru ar putea ajuta bacteria să supraviețuiască la stresul legat de hrană,” au scris experții în studiul despre organismul care se găsește în gura oamenilor.

Recent, cea mai mare bacterie din lume a fost descoperită – ce dimensiune impresionantă are.

Echipa nu a putut realiza realiza o copie a formei grupate din cazul unor specii precum Conchiformibius steedae sau Simonsiella muelleri. Ei nu au putut introduce, în aceste cazuri, evenimentele genetice care au dus la forma actuală de omidă a bacteriei. În schimb, experimentele au dus la celule individuale, mai lungi și mai subțiri.

„Speculăm că, în cursul evoluției, prin modificarea lungimii și procesului de divizare, forma celulei s-a schimbat. Probabil pentru a supraviețui mai bine în cavitatea orală,” a declarat Veyrier. Studiul a fost publicat în jurnalul Nature Communications.

Pasăre colibri lângă o floare portocalie, pe fundal verde. Femelele colibri se „deghizează”, potrivit experților