Cele mai murdare lucruri din casă. Ce obiecte ascund bacterii, la care nu te-ai fi gândit

Te-ai întrebat care sunt unele dintre cele mai murdare lucruri din casă? Potrivit specialiștilor, au mai multe bacterii decât capacul de la toaletă.

Publicat: 26 mai 2022, 15:15

Atunci când vine vorba de murdăria din casă, unele dintre cele mai murdare suprafețe sunt cele care sunt acoperite de bacterii, invizibile ochiului uman. Experții recomandă ca aceste suprafețe să fie dezinfectate mult mai des decât crede majoritatea.

„Un mediu foarte curat în locuință e esențial pentru sănătatea membrilor familiei în timpul sezoanelor de gripă sau răceală, inclusiv în această pandemie,” a declarat Mary Gagliardi, expert din cadrul Clorox, scrie The Healthy

„Curățenia te poate ajuta și să nu mai fi la fel de stresat și să îți îmbunătățească sănătatea psihică în această perioadă,” a continuat Gagliardi.

Cele mai murdare lucruri din casă

Gagliardi, alături de experții CDC (Centers for Disease Control and Prevention, din SUA), recomandă spălarea mâinilor, cu apă și săpun. Dincolo de igiena personală, oamenii trebuie să fie atenți la anumite suprafețe care pot fi mai murdare decât credem.

Prosoapele de mâini, de exemplu, reprezintă un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor și virusurilor care pot îmbolnăvi oamenii.

„Un prosop folosit des trebuie schimbat cu unul nou în fiecare zi și spălat cu dezinfectant, precum clorul,” a declarat Gagliardi despre unele dintre cele mai murdare lucruri din casă.

Iată alte suprafețe pe care se pot găsi numeroase bacterii și virusuri, potrivit The Healthy:

Tocătorul

Tocătorul din bucătărie poate avea de 200 de ori mai multe bacterii fecale decât capacul de la toaletă, potrivit lui Charles Gerba, microbiolog din cadrul Universității din Arizona, scrie The Healthy.

Acest nivel ridicat e cauzat de carnea crudă, pentru că numeroase bacterii fecale se găsesc în organele interne ale animalelor.

Recent, o femeie a făcut schimb de la o simplă agrafă, până a obținut o casă – află trucul care i-a adus o proprietate și 5 milioane de fani pe TikTok.

Experții recomandă ca tocătoarele să fie sterilizate. Cele de plastic pot fi curățate mult mai simplu și eficient decât cele de lemn.

Covorul

Covorul e unul dintre cele mai murdare lucruri din casă, în medie. Bacteriile adoră să consume celule de piele moartă. În medie, o persoană elimină în jur de 1.5 milioane de celule de piele moartă în fiecare oră.

Astfel, covoarele devin un mediu potrivit pentru dezvoltarea bacteriilor. Potrivit estimărilor experților, peste 200.000 de bacterii trăiesc pe o suprafață de 2.5 centimetri pătrați. Acest număr e de 700 de ori mai mare decât bacteriile care se găsesc pe capacul de la toaletă.

Află unde trebuie să pui routerul WiFi în casă – sfaturi pentru o conexiune mai bună.

Printre bacteriile care se pot găsi în covor se numără E. coli și salmonela.

Buretele de bucătărie

Bureții sunt mai murdari decât capacul de la toaletă și unele dintre cele mai murdare lucruri din casă, potrivit experților. Atunci când o echipă de cercetare a analizat 14 bureți de bucătărie, au descoperit 45 de miliarde de microbi pe fiecare centimetru pătrat, potrivit unui studiu publicat în Nature.

În aceeași categorie intră și cârpele care pot fi folosite la spălarea și uscarea vaselor.

Porțiune de iarbă, care e verde. Experții au explicat recent de ce e iarba verde