În ultimii ani, securitatea cibernetică a devenit și mai importantă. Hackerii au găsit metode inedite de a accesa informații personale, motiv pentru care mulți utilizatori ar putea ezita atunci când își duc dispozitivul la reparat.
Repair Mode Samsung ține ascunse datele utilizatorilor. Cum funcționează
Repair Mode Samsung, o nouă opțiune oferită de gigantul tech din Coreea de Sud, ține ascunse datele utilizatorilor atunci când dispozitivul e dus la reparații.
Samsung oferă acum o opțiune inedită, ce previne tehnicienii din service să acceseze datele de pe dispozitive, scrie EnGadget.
Repair Mode a fost prezentată drept o soluție la această problemă întâmpinată de mulți utilizatori.
Repair Mode Samsung ține ascunse datele utilizatorilor
Potrivit unui anunț recent, utilizatorii pot activa opțiunea în meniul Battery and Device Care din Setări. În acest moment, Repair Mode e disponibil doar în Coreea de Sud și doar pentru telefoanele din seria Galaxy S21. Rămâne de văzut dacă va fi extins și pentru alte dispozitive.
Samsung Repair Mode a fost observat inițial de SamMobile. Atunci când e activată, opțiunea ascunde datele personale, imaginile, mesajele și conturile legate de dispozitiv.
Tehnicienii pot vedea doar instalațiile care au fost activate original pe dispozitiv. Pentru a redobândi acces la date, utilizatorii trebuie doar să dezactiveze Repair Mode și să folosească senzorul de recunoaștere a amprentei pentru autentificarea identității.
Recent, Samsung a confirmat că hackerii au furat codul sursă Galaxy – află cum au reușit.
Samsung susține că opțiunea va fi disponibilă în curând și pe alte dispozitive, pe viitor.
Dispozitivele Galaxy vor putea fi reparate de către utilizatori
Dincolo de opțiunea Repair Mode, Samsung a anunțat recent și un serviciu prin care utilizatorii își vor putea repara singuri dispozitivele Galaxy.
Programul va permite utilizatorilor și altor firme de reparații să aibă acces la componente și unelte originale Galaxy. În plus, vor exista manuale de reparații care vor ghida utilizatorii pas cu pas. Aceste manuale vor fi introduse pentru prima dată.
În trecut, utilizatorii Samsung erau nevoiți să apeleze la serviciul de reparații al companiei. Acum, dispozitivele Galaxy vor putea fi reparate chiar de către utilizatori.
Noul program va fi inițial disponibil din vara 2022 pentru seriile Galaxy S20 și S21, precum și pentru Galaxy Tab S7+. Programul nu va putea fi accesat inițial pentru seria S22. Compania a declarat că va colabora cu iFixit pentru proiect.
iFixit e o comunitate online de reparații, ce a colaborat și cu Motorola pentru un program similar în trecut.
Cei care nu vor să opteze pentru acest program ar putea avea acces și la Samsung Repair Mode în curând.
În luna noiembrie 2021, Apple a anunțat un program similar, numit Self Repair Service. Prin intermediul acestuia, utilizatorii vor avea acces la componente pentru produsele Apple precum ecrane, baterii și camere. Acestea vor putea fi cumpărate prin program. În urma achiziției, utilizatorii vor avea acces și la manualul de reparații.
Dispozitivele Galaxy vor putea fi reparate chiar de către utilizatori chiar din această vară, dar Apple încă nu a lansat oficial propriul program. Va fi limitat, însă, pentru iPhone 12 și iPhone 13, inițial. Potrivit reprezentanților Apple, serviciul va fi disponibil și pentru calculatoarele Mac cu cip M1, în curând.