În ultimii ani, s-a zvonit că Apple va apela la o tehnologie ce va preveni înlocuirea ecranului dispozitivelor iPhone. Se pare că firma a apelat în sfârșit la o astfel de funcție. Dacă utilizatorii iPhone 13 vor avea probleme cu ecranul dispozitivelor lor, îl vor putea înlocui doar cu ajutorul serviciilor oficiale oferite de Apple.
Ecranul iPhone 13 are un detaliu care îngreunează înlocuirea lui. Decizia Apple a fost criticată
Ecranul iPhone 13 are o particularitate ce previne înlocuirea sa doar cu ajutorul serviciilor oferite de Apple. Decizia a fost criticată de utilizatori și de proprietarii firmelor de reparații pentru telefoane.
Decizia companiei a fost criticată de utilizatori și de cei care dețin firme de reparații ale dispozitivelor electronice, precum telefoanele, scrie Vice.
Potrivit iFixit, înlocuirea ecranului iPhone 13 la o altă sursă va dezactiva o funcție importantă a dispozitivului.
Ecranul iPhone 13 are un detaliu care îngreunează înlocuirea lui
Noua decizie Apple ridică semne de întrebare privind legislația ce permite vânzarea dispozitivelor ce nu pot fi reparate decât prin surse oficiale, scrie Vice.
Se pare că ecranul dispozitivului nu va putea fi înlocuit de firme independente de reparații. Înlocuirea presupune folosirea unui software special controlat de Apple. Dacă ecranul iPhone 13 va fi schimbat la firme independente, nu va mai funcționa opțiunea Face ID.
Ecranul are un mic dispozitiv atașat la display. Înlocuirea ecranului va opri această legătură, ceea ce va întrerupe o funcționalitate importantă iPhone. Utilizatorii care vor avea probleme cu ecrane sparte vor fi nevoiți să apeleze la serviciul oficial Apple pentru a le repara. Serviciile oficiale Apple vor putea reconecta noul ecran la sistem imediat.
„E un caz clar de producător care își folosește puterea pentru a preveni competiția și pentru a monopoliza o industrie,” a declarat CEO-ul IFixit, Kyle Wiens.
Societatea pierde: firmele mici de reparații vor da faliment și consumatorii nu vor avea altă soluție decât să plătească mai mult pentru reparații sau pentru a-și înlocui dispozitivul.
– Kyle Wiens
Decizia privind ecranul iPhone 13 e similară cu cea încorporată în versiuni mai vechi iPhone. În cazul lor, funcția TouchID era legată de dispozitiv. Apple a susținut că folosea un dispozitiv „Horizon Machine” pentru a face legătura între butoanele TouchID din dispozitive. Firmele de reparații nu puteau face acest lucru.
Diferența notabilă, potrivit Vice, e că butoanele TouchID se stricau rar. Ecranele telefoanelor se sparg frecvent.
Cum funcționează sistemul introdus de Apple, care previne reparațiile independente
Cipul legat de ecranul iPhone 13 e integrat în telefon și, fără el, telefonul dezactivează Face ID. Potrivit Vice, cipul nu e important în procesul de funcționare Face ID. Se pare că scanarea Face ID e complet separată de display.
Introducerea cipului pare să fie o decizie intenționată Apple de a preveni utilizatorii să înlocuiască ecranele iPhone 13 singuri sau la firme care nu sunt autorizate de companie, scrie Vice.
Există, însă, în continuare un mod prin care ecranul iPhone 13 poate fi schimbat. Pentru a face acest lucru, cipul trebuie să fie înlăturat de pe ecranul stricat și lipit pe noul ecran. Acest proces e posibil doar prin microsudare, ce presupune un microscop și un expert.
Microsudarea e o abilitate specializată. Procesul durează ore întregi și nu e oferit de Apple. În acest moment, experții în reparații Apple pot schimba un ecran care nu are această particularitate în 10 – 15 minute.
E un dezastru pentru industria reparațiilor: ecranul iPhone 13 e legat de telefon. Tehnicienii Apple au o unealtă de software secretă prin care instalează noi ecrane. Asta va distruge firmele de reparații locale.
– Kyle Wiens
Perspectiva lui Wiens e similară cu cea a proprietarilor altor firme de reparații. Aceștia au criticat aspru decizia Apple și cer elaborarea unei legislații ce va preveni astfel de situații impuse de producători.