Directorul departamentului ştiinţific al NASA părăsește agenția. Când va pleca Thomas Zurbuchen

Directorul departamentului ştiinţific al NASA, Thomas Zurbuchen, a dezvăluit că va părăsi agenția la finalul acestui an.

Publicat: 19 septembrie 2022, 7:23

NASA, una dintre cele mai mari agenții spațiale din lume, va pierde un membru important al personalului. Thomas Zurbuchen a anunțat că va pleca din cadrul agenției până la finalul acestui an.

Zurbuchen a petrecut 6 ani în funcția de director al departamentului științific.

El a fost responsabil pentru peste 100 de misiuni științifice importante în cadrul agenției.

Directorul departamentului ştiinţific al NASA părăsește agenția

Thomas Zurbuchen intenţionează să părăsească agenţia spaţială americană la sfârşitul anului, relatează dpa, potrivit AGERPRES.

Directorul departamentului ştiinţific al NASA renunţă la funcţie după aproximativ şase ani, au anunţat marţi Zurbuchen şi NASA fără a preciza motivul plecării.

„Thomas a pus o amprentă de neşters asupra NASA – într-adevăr, el a păstrat această funcţie continuu mai mult decât orice altă persoană – şi sunt recunoscător pentru devotamentul lui faţă de agenţia noastră”, a declarat administratorul NASA, Bill Nelson, aducându-i un omagiu lui Zurbuchen.

Thomas Zurbuchen s-a născut în 1968 în cantonul Berna din Elveţia, a studiat fizica şi matematica la Universitatea din Berna, apoi a mers la Universitatea din Michigan în SUA şi în 2016 la NASA, unde a fost responsabil pentru peste 100 de misiuni ştiinţifice.

NASA a anunţat că se află în căutarea unui succesor care să-l înlocuiască pe Zurbuchen pentru directorul departamentului ştiinţific al NASA.

NASA a anunțat o nouă amânare pentru lansarea rachetei SLS

Lansarea de către NASA a noii sale rachete gigantice SLS către Lună, deja amânată de două ori din cauza unor probleme tehnice, nu va avea loc mai devreme de 27 septembrie, a anunţat luni agenţia spaţială americană, relatează AFP, scrie AGERPRES.

Misiunea Artemis 1 are ca scop propulsarea cu ajutorul SLS (Space Launch System), cea mai puternică din lume, a capsulei Orion, fără echipaj uman, în jurul Lunii. Misiunea va verifica dacă propulsorul şi capsula aferentă sunt sigure. Cu ajutorul lor, NASA vrea să trimită în spațiu și echipaj uman. Acest pas va avea loc în următoarele misiuni din programul Artemis. Acum, NASA a anunțat o nouă amânare pentru lansarea rachetei SLS.

Acum, directorul departamentului ştiinţific al NASA a anunțat că părăsește agenția.

Pentru a obţine undă verde, echipele NASA trebuie să finalizeze cu succes un test de umplere a rezervoarelor vehiculului spaţial cu combustibil. Trebuie şi să obţină o derogare specială pentru a evita re-testarea bateriilor. Dacă agenţia nu obţine această derogare, racheta va trebui să se întoarcă în clădirea de asamblare. Acest lucru ar provoca întârzieri de câteva săptămâni în calendarul stabilit.

Posibila fereastră de lansare din 27 septembrie se va deschide la ora locală 11:37 timp de 70 de minute. Încheierea misiune e prevăzută pentru 5 noiembrie. O a doua fereastră posibilă este prevăzută pentru 2 octombrie.

Săptămâna trecută, NASA a anunţat că speră să poată lansa SLS pe 23 sau 27 septembrie. Acum, NASA a anunțat o nouă amânare pentru lansarea rachetei SLS, pe data de 27. Rămâne de văzut dacă sistemul va fi pregătit pentru lansare pe acea dată.

Telescopul spațial Hubble urmează să fie studiat de NASA și SpaceX