De ce trebuie să ridici obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare. Motivul pe care puțini l-ar ghici

Te-ai întrebat de ce trebuie să ridici obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare? Există o explicație simplă pentru regulă.

Publicat: 25 februarie 2024, 7:32 / Actualizat: 25 februarie 2024, 12:39
Reclamă

Numeroase companii aeriene cer pasagerilor să ridice obloanele la decolare și aterizare. Deși e o practică foarte comună în Europa și Asia, în SUA, de exemplu, puține companii implementează aceeași regulă. 

Mulți oameni cred că deschiderea obloanelor ajută pasagerii să își ajusteze vederea la exterior, în cazul în care e necesară evacuarea, scrie Simple Flying

Ceea ce e adevărat, dar nu e motivul principal pentru ridicarea obloanelor. În timpul unei evacuări, e important ca ochii pasagerilor să se ajusteze inițial la lumina din cabină. Astfel, pot identifica mai ușor ieșirile de urgență.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De ce trebuie să ridici obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare

Fiecare avion comercial e dotat cu lumini care indică ieșirile de urgență, fie că e noapte sau zi. Aceste elemente de lumină sunt poziționate și pe tavan, dar și pe podea. Sunt deschise automat (sau de către piloți) ca parte a evacuării. Indiferent de condițiile luminii în apropierea geamurilor, ochii pasagerilor trebuie să se ajusteze astfel încât să vadă aceste lumini care indică ieșirile de urgență. 

Dar nu acesta e motivul pentru care însoțitorii de zbor te roagă să ridici obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare. Motivul principal e legat tot de evacuare. 

Reclamă
Reclamă

Deschiderea obloanelor permite însoțitorilor de zbor să vadă ce condiții se găsesc în afara avionului, în cazul unei aterizări de urgență. Evacuările au loc în unele dintre cele mai periculoase situații care, de cele mai multe ori, includ incendii. 

În aceste situații, însoțitorii de zbor trebuie să vadă exact cu ce mediu exterior se confruntă, pentru a determina dacă există flăcări lângă una dintre ieșirile de urgență, înainte să o deschidă. 

Însoțitorii de zbor se mai uită și la motoare. Acesta e un pas esențial dacă una dintre ieșirile de urgență se află lângă acesta. Un motor care funcționează poate compromite deschiderea toboganului de urgență. Astfel, poate compromite și siguranța pasagerilor care se află fix lângă el.

În plus, pasagerii sunt rugați să deschidă obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare pentru ca însoțitorii de zbor să vadă la ce altitudine se află aeronava. Echipajul e antrenat să nu deschidă ieșirile de urgență dacă un avion nu e echilibrat și toboganul nu poate atinge solul. 

Acest lucru se poate întâmpla dacă o parte din avion s-a detașat și aeronava e înclinată. 

Însoțitorii de zbor trebuie să poată vedea ce condiții sunt în exteriorul avionului 

Un exemplu recent în care această regulă a salvat sute de vieți e accidentul în care a fost implicat zborul Japan Air 583. Incidentul a avut loc pe 2 ianuarie 2024. Doar 3 din cele 8 tobogane de urgență de pe avion puteau fi folosite. Din cauza incendiului și a faptului că motorul din dreapta funcționa în continuare. 

Investigația continuă, dar oficialii au declarat că practicile de siguranță folosite de echipaj au dus la salvarea pasagerilor. E un exemplu real, care demonstrează de ce trebuie să ridici obloanele geamurilor avionului la decolare și aterizare. 

Autoritățile investighează în continuare accidentul. Avionul JAL a izbucnit în flăcări, dar o evacuare de succes a avionului comercial a salvat sute de vieți. Aceasta e rezultatul unor standarde de siguranță moderne. În plus, Japan Airlines are cultura proprie de siguranță. 

„Din câte am văzut din filmări, sunt surprins și ușurat că toată lumea a scăpat,” a declarat Graham Braithwaite, profesor de siguranță din cadrul Universității Cranfield, din Marea Britanie. Graham a vorbit despre regulile de siguranță „scrise cu sânge” care au salvat vieți.

Reclamă
Te-ar mai putea interesa și
Femeie care a adus un laptop pe avion și îl folosește
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
Doza de suc Coca Cola în nisip, după ce Un turist a lăsat o doză de suc pe insula celui mai izolat trib din lume. De ce ar fi putut să ucidă toți băștinașii acest „tribut”
Fun
Un turist a lăsat o doză de suc pe insula celui mai izolat trib din lume. De ce ar fi putut să ucidă toți băștinașii acest „tribut”
Un turist a lăsat o doză de suc pe insula celui mai izolat trib din lume. De ce ar fi putut să ucidă toți băștinașii acest „tribut”
Imagine cu o pădure de brazi, surprinsă din aer. Li se văd vârfurile verzi
Câți copaci există în China. Experții au folosit drone și lasere pentru a afla numărul real
Câți copaci există în China. Experții au folosit drone și lasere pentru a afla numărul real
RECOMANDĂRI USEIT.RO
1
Doi astronauți, lângă Stația Spațială Internațională, în spațiu, cu Pământul pe fundal. Acolo vor ajunge și astronauții amatori care au plătit câte 55 de milioane de dolari pentru misiune
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
Puțini știu riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte, un drum care are efecte semnificative asupra corpului lor. Călătoriile mai lungi în spațiu vor avea loc în următoarele decenii. Pentru a...
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
2
Utilizator care are un telefon cu WhatsApp pe ecran. Experții au dezvăluit cum poți verifica dacă ți-a fost citit mesajul pe Android
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
Dacă îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp, s-ar putea să ai o trăsătură pe care psihologii au scos-o în evidență.  Mesajele vocale tind să dividă utilizatorii. Unii dintre ei adoră să le...
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
3
Femeie care a adus un laptop pe avion și îl folosește
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
Experții au dezvăluit ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion, o greșeală mult mai comună decât își dau seama cei mai mulți pasageri.  Pentru mulți pasageri, timpul petrecut în zbor reprezintă...
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
4
Planeta Pământ, împărțită în două. Într-o parte e verde și sănătoasă, în cealaltă e uscată, pe moarte. Planeta e ținută de o mână
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
Experții au estimat că încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală, o scădere care va avea loc în timpul vieții noastre. Distrugerea cauzată de schimbarea climei se va resimți și la nivelul...
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
5
Logoul Google Chrome, înainte să fie schimbat, pe ecranul unui telefon mobil, lângă o tastatură
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
Google a pierdut un proces antitrust împotriva Departamentului de Justiție din SUA, după ce gigantul tech a fost acuzat că are monopol în domeniul publicității în industria tech. O mare parte din profitul Google...
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
PARTENERI
×