Faptul că roșu înseamnă „stop” și verde înseamnă „mergi” afectează mai mult decât semafoarele. De la o vârstă fragedă, oamenii sunt învățați că roșu înseamnă pericol și verde înseamnă siguranță.
De ce au semafoarele culorile roșu, galben și verde. Nuanțele au fost alese cu un motiv pe care puțini îl știu
Te-ai întrebat de ce au semafoarele culorile roșu, galben și verde? Aceste nuanțe au fost alese cu un motiv anume, deși nu toate țările din lume au acceptat standardul.
Această idee s-a perpetuat în numeroase țări din lume și semafoarele au avut un rol în acest sens, scrie Reader’s Digest.
Primele semafoare au fost instalate la începutul secolului trecut. În SUA, acest pas a fost făcut în anii 1920, când oficialii se temeau că fluxul mare de vizitatori va cauza probleme pe stradă.
De ce au semafoarele culorile roșu, galben și verde
În 1920, William Potts a creat primul semafor tricolor, cu 4 direcții. A ajutat la menținerea siguranței la intersecții. Primul semafor de acest fel a fost instalat în SUA în Detroit, Michigan. Dar, în perioada aceea, existau mai multe sisteme pentru semafoare.
Ulterior, au fost introduse sisteme standardizate, ce includeau semafoarele în culorile roșu, galben și verde, tipare ce au fost adoptate de mai multe țări.
Înainte să există semafoare pentru mașini, existau semne pentru trenuri. Inițial, companiile feroviare foloseau roșu pentru a desemna stop, alb pentru a semnala mers înainte și verde pentru a semnala prudență.
Află și cum arată ”trenul miliardarilor” de 350 de milioane de dolari.
Conductorii aveau probleme mai ales atunci când venea vorba de culoarea alb. Aceasta putea fi ușor confundată cu stelele de pe cer de la distanță. Ca urmare, unii conductori credeau că pot merge înainte când, de fapt, nu puteau. Ulterior, companiile au decis ca verdele să reprezintă culoarea pentru a merge înainte în siguranță. Pentru că putea fi distinsă ușor de alte culori, galbenul a fost ales pentru a atrage atenția conductorilor.
Sistemul a fost adoptat și pentru semafoarele destinate șoselelor și sistemul a fost adoptat aproape la nivel mondial. În Japonia, însă, verdele e înlocuit cu albastru.
Culoarea roșie a fost aleasă pentru că are cea mai lungimă de undă. Poate să treacă prin moleculele de aer și să fie mai puțin difuză decât alte culori. Ca urmare, poate fi văzută de la o distanță mai mare. Un exemplu perfect e momentul apusului. Deși ochiul uman e mai sensibil la culorile galben și verde, poți vedea roșu de la o distanță mai mare.
Ca urmare, semafoarele au culorile roșu, galben și verde, deși nu a fost așa de la început.
Inițial, culoarea galben era folosită pentru a semnala stop
Galbenul are o lungime de undă mai scurtă decât roșu, dar mai lungă decât verde. Roșu poate fi văzut de la o distanță mai mare și a apărut inițial cu semnalele pentru trenuri.
La începutul anilor 1900, unele semnale foloseau galben pentru a desemna stop. În anumite zone care nu erau luminate corespunzător, roșul era mai dificil de văzut. Dar cu introducerea semafoarelor și materialelor care pot reflecta lumina, indicatoarele rutiere au devenit, în mare parte, roșii.
Află și care e butonul din mașină care ar reduce consumul de combustibil cu până la 12%.
Semafoarele au culorile roșu, galben și verde, dar galbenul e folosit și pentru unele indicatoare. Precum în zone aflate sub construcție sau în apropierea școlilor.