Între Meta și Apple pare să fie o rivalitate care a ajuns acum și în mesajele publicitare din SUA. CEO-ul Mark Zuckerberg a publicat o imagine cu o nouă reclamă, din Stația Penn, New York, ce ar sugera că WhatsApp (deținută de Meta) e o platformă mai sigură pentru utilizatori decât iMessage (deținută de Apple).
WhatsApp se compară cu iMessage în reclame. Cum arată mesajul publicitar despre rivalitatea dintre Meta și Apple
WhatsApp se compară cu iMessage într-un nou mesaj publicitar, ce a fost publicat pe rețelele de socializare chiar de către Mark Zuckerberg.
Ambele aplicații au legătură cu trimiterea și primirea mesajelor. Deși îndeplinesc funcții de bază similare există câteva elemente notabile între ele.
Un punct pe care ambele aplicații au încercat să îl transmită e că discuțiile de pe platformele lor sunt sigure.
WhatsApp se compară cu iMessage în reclame
Recent, Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a publicat o imagine pe rețelele de socializare cu o reclamă care a fost pusă în celebra Stație Penn, New York.
„WhatsApp e mult mai confidențial și sigur decât iMessage, cu criptare end-to-end care funcționează și pe iPhone, și pe Android, inclusiv în conversațiile de grup,” a publicat Zuckerberg pe Instagram, alături de reclama în care WhatsApp se compară cu iMessage.
„Cu WhatsApp, poți alege ca toate noile conversații să dispară, doar cu atingerea unui buton,” a continuat Zuckerberg. „Și anul trecut am introdus și salvarea backup criptată end-to-end. iMessage încă nu are toate aceste lucruri.”
Prin criptarea end-to-end, sistemul de mesagerie e construit în așa fel încât platforma care oferă serviciul nu poate vedea conținutul mesajelor. În plus, nu le poate oferi autorităților sau altor entități.
WhatsApp și iMessage au ambele criptare end-to-end. Dar mesajele și funcția de salvare backup pe fiecare serviciu ar putea fi păstrate într-un mod în care companiile le-ar putea accesa, potrivit CNBC.
Potrivit lui Zuckerberg, WhatsApp a introdus salvarea backup ce are și ea acest fel de criptare. În plus, CEO-ul Meta a precizat că WhatsApp le permite utilizatorilor să decidă dacă noile conversații se vor șterge automat. Zuckerberg a ținut să precizeze și că iMessage încă nu are aceste funcții.
WhatsApp se compară cu iMessage în reclame acum, dar Apple și Meta sunt considerate competitori de mai mulți ani, chiar înainte ca firma care deține Facebook să intre și în alte segmente de pe piață, precum căștile de realitate virtuală.
„Cel mai mare competitor al nostru e, de departe, iMessage,” a spus Zuckerberg într-un apel cu investitori, din 2018.
Și Google a lansat campanii în care compara propriile servicii cu iMessage
Meta nu e prima companie care își compară propriile servicii cu cele oferite de Apple. Google a avut o campanie similară, tot cu bule albastre, în timpul verii. Google vrea ca Apple să adopte RCS. Acesta e noul sistem de mesagerie, ce înlocuiește sistemul SMS. Are mai multe funcții și criptare îmbunătățită.
iMessage e o aplicație disponibilă pentru iPhone, Mac și iPad. Utilizatorii care au des conversații prin mesaje cu utilizatori Android susțin că „bulele verzi” duc la o experiență care nu e la fel de mulțumitoare. Mesajele SMS de pe Android apar sub formă de „bule verzi” pe iPhone. Acum, WhatsApp se compară cu iMessage în reclame care se axează fix pe această diferență.
În cadrul unei conferințe din luna septembrie, CEO-ul Apple, Tim Cook, a fost întrebat dacă Apple va adopta sistemul RCS. Cel care i-a pus întrebarea a susținut că nu poate trimite mesaje video mamei sale din cauza limitărilor SMS.
„Cumpără-i mamei tale un iPhone,” i-a răspuns Tim Cook în acel moment.