Pentru prima dată în istoria sa, Facebook a pierdut din utilizatorii zilnici pe rețeaua de socializare. Tendința a fost înregistrată nu doar în Statele Unite ale Americii, ci și la nivel global. În plus, compania a dezvăluit că a avut pierderi semnificative în ultimul trimestru din anul 2021.
Facebook dă vină pe Apple pentru o pierdere de 10 miliarde de dolari. Ce probleme are rețeaua de socializare cu producătorul iPhone
Facebook dă vină pe Apple pentru o pierdere de 10 miliarde de dolari, în urma unei schimbări importante pe care a introdus-o producătorul iPhone.
Se pare că gigantul tech crede că unul dintre motivele pentru care va înregistra o scădere semnificativă, de 10 miliarde de dolari, a fost o schimbare introdusă de Apple anul trecut, potrivit Business Insider.
În aprilie 2021, Apple a permis utilizatorilor iPhone să aleagă ce aplicații au permisiunea de a le urmări comportamentul pe alte aplicații.
Facebook dă vină pe Apple pentru o pierdere de 10 miliarde de dolari
În urma schimbării introduse de Apple, mulți utilizatori au preferat să oprească opțiunea prin care aplicațiile le puteau urmări comportamentul. Potrivit CFO-ului Meta, David Wehner, această funcționalitatea a avut un impact semnificativ asupra profitului companiei obținut din publicitate.
„Impactul total al sistemului de operare iOS asupra afacerii noastre în 2022 va fi în jur de 10 miliarde de dolari,” a declarat Wehner în cadrul unei conferințe.
Principala sursă de venit a companiei Meta e publicitatea de pe platformele sale. Ca urmare, Facebook dă vină pe Apple pentru o viitoare pierdere de 10 miliarde de dolari.
Publicitatea de pe rețelele de socializare Meta e bazată pe baza de date cu informațiile utilizatorilor. Aceasta a fost creată cu ajutorul datelor înregistrate pe unele dintre cele mai mari platforme de socializare din lume.
Atunci când Apple a permis utilizatorilor să aleagă dacă acele aplicații le pot urmări comportamentul pe alte aplicații, a întrerupt un element important în adunarea acelor date pentru publicitate.
Schimbarea a făcut parte din actualizarea iOS 14.5. Aceasta a fost lansată în aprilie 2021 de către Apple, companie pe care Facebook dă vină acum pentru pierderi de 10 miliarde. Actualizarea iOS 14.5 a forțat dezvoltatorii să introducă un mesaj prin care cereau permisiunea să urmărească acel comportament al utilizatorilor.
Dacă utilizatorii aleg să nu permită urmărirea, numeroase date folosite pentru publicitate nu vor mai fi adunate.
Mulți utilizatori Apple au decis să nu mai permită aplicațiilor să le urmărească activitatea
Potrivit rapoartelor, 95% dintre utilizatorii iPhone care au descărcat actualizarea au ales să nu le mai fie urmărită activitatea de către aplicațiile Meta. Ca urmare, Facebook dă vină pe schimbarea Apple pentru pierderi estimate de 10 miliarde de dolari, în 2022. Acest număr e doar o estimare, însă. Facebook și Instagram ar putea fi închise în Europa chiar din 2022.
„Nu putem fi preciși când vine vorba de acest lucru. E o estimare,” a declarat Wehner în cadrul conferinței. „Muncim din greu să gestionăm acest impact și să continuăm să oferim publicitate relevantă și eficientă pentru utilizatori.”
Recent, Facebook a înregistrat prima pierdere a utilizatorilor zilnici, din istoria sa. Ca urmare, valoarea acțiunilor companiei Meta a scăzut cu 25%. Acțiunile au scăzut de la 323, la 245 de dolari. Valoarea de piață a companiei a scăzut cu 230 de miliarde de dolari într-o singură zi.