Potrivit lui Musk, vrea să transforme platforma socială Twitter într-o aplicație „bună la toate”. El nu a dat foarte multe detalii despre ce ar presupune o astfel de platformă. O aplicație similară e WeChat, a companiei Tencent.
Elon Musk vrea să creeze o aplicație „bună la toate”. O platformă similară există deja
După mai puțin de 1 an de când a cumpărat Twitter, Elon Musk vrea să creeze o aplicație „bună la toate”, deși există una deja, folosită de peste 1 miliard de utilizatori.
WeChat e folosită de peste 1 miliard de oameni, scrie Forbes.
Aplicația permite utilizatorilor să folosească numeroase funcții, precum trimiterea mesajelor, trimiterea banilor, cumpărarea biletelor de avion, chemarea unui taxi și accesarea jocurilor video.
Elon Musk vrea să creeze o aplicație „bună la toate”
WeChat are aproximativ 1.3 miliarde de utilizatori lunari activi, cei mai mulți din China. E cea mai cunoscută aplicație „bună la toate” din lume. E folosită de consumatori, afaceri, vedete și chiar și de către agențiile guvernamentale din China.
Acum, Elon Musk vrea să creeze o aplicație similară. Planul lui e să transforme Twitter într-o astfel de platformă.
WeChat a fost lansată în 2011 drept o aplicație de mesagerie, similară cu WhatsApp, deținută de Meta. De atunci, a evoluat în numeroase sectoare legate de Internet și e-commerce.
Deși a pornit doar de la trimiterea mesajelor, WeChat permite acum utilizatorilor numeroase funcții. Printre acestea se numără apelurile video, plăți, achiziții online, accesarea știrilor. Pe platformă pot să afle chiar și anunțuri guvernamentale oficiale.
WeChat funcționează drept o platformă pentru alte aplicații mai mici. Acestea permit utilizatorilor să acceseze servicii oferite de terți, precum chemarea unui taxi sau realizarea unei rezervări la restaurant, fără să fie nevoie de o aplicație separată și un alt cont. Elon Musk vrea să creeze o aplicație similară.
În 2020, administrația lui Trump a vrut să interzică aplicația în SUA. Printre măsurile propuse s-a numărat și interzicerea companiilor americane să realizeze „orice tranzacție care are legătură cu WeChat”. Potrivit unui sondaj realizat în acea perioadă în China, 95% dintre utilizatorii locali care foloseau iPhone-uri ar fi dispuși să își schimbe smartphone-ul dacă dispozitivele Apple nu ar mai fi compatibile cu WeChat.
Mai mulți antreprenori au vrut să lanseze aplicații similare cu WeChat
Musk nu e primul antreprenor din Silicon Valley care vrea să lanseze o aplicație la fel de folosită precum WeChat, dar în SUA. În 2019, Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a recunoscut că firma sa ar trebui să învețe strategia lui WeChat.
La fel ca Elon Musk, și Zuckerberg vrea să creeze o aplicație „bună la toate”. Musk a recunoscut că dorința sa de a lansa o astfel de aplicație a apărut înainte să cumpere Twitter. Dar acum crede că transformarea platformei Twitter în X poate accelera procesul „cu 3-5 ani”, în comparație cu situația în care ar porni de la 0 cu o nouă aplicație.
Există mai multe obstacole în crearea unei astfel de aplicații. Primul e integrarea plăților. Un element de bază în succesul WeChat e faptul că a lucrat în parteneriat cu Alipay, una dintre cele mai mari platforme financiare din China.
Celelalte servicii oferite de platformă pot fi folosite de oricine are un cont bancar în China. Musk are un plan similar. El susține că Twitter poate ajunge un competitor pentru PayPal și chiar și „cea mai mare instituție financiară din lume”.