În februarie 2023, Genesis Giovanni Mendoza-Martinez, în vârstă de 31 de ani, a murit după ce mașina sa, o Tesla Model S, s-a izbit de o autospecială de pompieri. Accidentul a avut loc în orașul San Francisco.
Tesla e dată în judecată de familia unui bărbat care ar fi fost ucis de Autopilot. Cum a avut loc accidentul
Compania Tesla e dată în judecată de familia unui bărbat care ar fi fost ucis de Autopilot, programul introdus în vehiculele electrice.
Familia bărbatului a dat în judecată Tesla și l-a acuzat pe Elon Musk, CEO-ul companiei, că a făcut declarații înșelătoare despre programul Autopilot, scrie Futurism.
Potrivit plângerii, Mendoza-Martinez nu a „apăsat pe pedala de accelerație sau pe frână”. Acest lucru nu s-a întâmplat în timpul celor 12 minute de condus înainte de accident. În acest timp, mașina era condusă prin Autopilot.
Tesla e dată în judecată de familia unui bărbat care ar fi fost ucis de Autopilot
Familia lui Mendoza-Martinez susține că bărbatul a cumpărat vehiculul crezând că se poate conduce singur. Nu e prima dată când Tesla e acuzată că a prezentat abilitățile vehiculelor sale ca fiind mai avansate decât sunt.
Un fost angajat Tesla chiar a recunoscut că firma a mințit despre ce poate face programul Autopilot. Acum, Tesla e dată în judecată din cauza acestui program.
În plângerea depusă de familia lui Mendoza-Martinez sunt incluse pagini întregi ale declarațiilor pe care Musk le-a publicat online. Potrivit acuzațiilor, Musk ar fi indus în eroare publicul în mod voit, deși știa că acel software nu e capabil nici acum să conducă mașinile Tesla de unul singur.
De când a fost depusă cererea, Tesla a susținut că de vină pentru accident sunt „acțiunile și omisiunile șoferului”.
Dar avocatul familiei lui Mendoza-Martinez, Brett Schreiber, susține că Tesla a folosit datele utilizatorilor din testele beta pentru a testa Autopilot pe străzi publice. Această testare a avut rezultate fatale.
„E un alt exemplu în care Tesla folosește străzile noastre publice. Pentru a realiza cercetare și dezvoltare pentru tehnologie de conducere autonomă,” a declarat avocatul, acum că Tesla e dată în judecată.
Acesta nu e primul caz în care Tesla e acuzată că a dus la moarte șoferilor săi. De fapt, sistemul auto a fost acuzat că a dus la 13 decese.
Sistemul Tesla Autopilot e acuzat că a dus la 13 decese
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a investigat mai multe decese în care au fost implicate mașinile Tesla.
NHTSA dezvăluit că, în urma investigației efectuate, consider că sistemul Tesla Autopilot ar fi fost implicat în minim 13 accidente rutiere fatale.
Investigația a concluzionat și că producătorul auto a pretins că Autopilot e capabil de acțiuni care nu corespund realității. Așa că nu e de mirare că Tesla e dată în judecată din această cauză.
Investigația a durat 3 ani, după ce a fost lansată în august 2021. Autoritățile au identificat minim 13 accidente rutiere care au dus la cel puțin 1 deces. În plus, au descoperit multe altele care au dus la răni grave. În acestea „întrebuințarea greșită previzibilă a sistemului de către șoferi ar fi jucat aparent un rol”.
Autoritățile au găsit și dovezi potrivit cărora „sistemul slab de interacțiune cu șoferul nu era potrivit pentru capacitățile de operare permisive ale Autopilot”. Ceea ce ar fi dus la „un decalaj de siguranță critic”.