E posibil ca unele modele mai vechi de avioane să nu mai primească permisiunea de decolare în SUA, din cauza îngrijorărilor legate de posibile interferențe la nivelulul transmisiunilor. Avioanele trebuie dotate cu echipament special pentru a primi permisiunea de zbor începând cu 1 iulie.
Mai multe zboruri ar putea fi amânate sau anulate de la 1 iulie din cauza 5G. Ce se va întâmpla cu numeroase avioane
Mai multe zboruri ar putea fi amânate în SUA începând cu 1 iulie, din cauza noilor măsuri luate pentru a preveni interferențele cu rețelele 5G.
Potrivit lui pete Buttigieg, Secretarul de Transport din SUA, doar avioanele care sunt dotate cu echipamentul corespunzător vor putea zbura în condiții de vizibilitate scăzută, precum cele cauzate de vremea proastă, scrie Daily Mail.
Regula va intra în vigoare de la 1 iulie. Ca urmare, numeroase zboruri ar putea fi amânate sau anulate din acest motiv.
Mai multe zboruri ar putea fi amânate sau anulate de la 1 iulie din cauza 5G
Buttigieg a trimis o scrisoare în care a avertizat grupul Airlines for America de noile reguli. Pe 1 iulie, AT&T, Verizon și alte companii de telecomunicații vor putea crește semnalul rețelelor 5G. Unii experți cred că semnalul folosit de rețelele 5G și cel utilizat de altimetrele avioanelor sunt prea apropiate pe spectrul radio. Pentru că frecvențele sunt similare, există posibilitatea să apară interferențe.
Ca urmare, mai multe zboruri ar putea fi amânate sau anulate de la 1 iulie, în condiții de vizibilitate scăzută, pentru a preveni astfel de situații. Altimetrul unui avion ajută la măsurarea înălțimii la care se află avionul față de pământ.
Noile modele de altimetre au fost construite pentru a fi protejate împotriva interferențelor. Unele companii aeriene s-au plâns că există un deficit de astfel de dispozitive pe piață. Ca urmare, nu au putut instala noul echipament în toate avioanele pe care le dețin.
Află ce se poate întâmpla dacă nu îți pui telefonul pe modul avion, de fapt.
„Există un risc real al amânărilor sau anulărilor,” a declarat Buttigieg în cadrul unui interviu cu Wall Street Journal. „Aceasta reprezintă una dintre cele mai mari – probabil cea mai mare – problemă previzibilă care va afecta zborurile în această vară.”
Unii companii aeriene susțin că nu anticipează probleme. Cele mai multe dintre avioanele lor au sunt dotate acum cu echipamentul îmbunătățit. Cele care nu au la fel de multe avioane dotate cu echipament nou susțin că vor planifica mai multe zboruri în jurul acestor restricții, strategie ce ar putea fi un succes dacă acestea nu sunt amânate.
Companiile aeriene au fost anunțate din timp de schimbare
Companiile aeriene au fost anunțate că va avea loc schimbarea pe 1 iulie în urmă cu 18 luni. Peste 80% din flota domestică din SUA și aproximativ 65% din avioanele folosite la zboruri internaționale au altimetre cu radar. Acestea nu sunt suspectibile la interferențe din cauza semnalului 5G, potrivit lui Buttigieg.
JetBlue, de exemplu, a confirmat că toate cele 17 avioane A220 pe care le deține vor fi actualizate până în luna octombrie. Delta AirLines încă mai are 190 de avioane cu altimetre vechi, din cauza problemelor de furnizare a dispozitivelor. Astfel, mai multe zboruri ar putea fi amânate sau anulate începând cu 1 iulie. Mai ales în zilele în care vor fi condiții meteo nefavorabile.
Află și de ce are mâncarea gust diferit când ești în avion.
În SUA, AT&T și Verizon au câștigat aproape tot spectrul C-Band anul trecut, într-o licitație de 80 de miliarde de dolari. Companiile au fost de acord să stabilească zone tampon în jurul a 50 de aeroporturi, pentru a preveni riscul interferențelor. În plus, vor lua și alte măsuri în următoarele 5 luni, pentru a preveni situații potențial periculoase.