Steaua care poate distruge Sistemul Solar. Puțini știu de ce e atât de periculoasă

Experții au dezvăluit mai multe detalii despre steaua care poate distruge Sistemul Solar, un pericol despre care puțini știu.

Publicat: 9 aprilie 2024, 14:32

Un studiu la care au participat experți de la mai multe universități a analizat impactul stelelor pitice albe asupra sistemelor planetare, precum propriul nostru Sistem Solar. Piticele albe sunt stele aflate în ultima etapă a existenței, după ce și-au consumat toată energia.

Atunci când asteroizii, Lunile și planetele se apropie de pitice albe, gravitația spectaculoasă a acestor stele le sfâșie în bucăți din ce în ce mai mici, scrie The Guardian.

Aceste bucăți continuă să se izbească până când ajung doar praf.

Steaua care poate distruge Sistemul Solar

Experții au susținut că, cel mai probabil, Pământul probabil va fi consumat de propria noastră stea, Soarele, înainte ca aceasta să devină o pitică albă. Dar restul Sistemului Solar, inclusiv asteroizii dintre Marte și Jupiter și sutele de Luni vor fi sfâșiate de Soare atunci când va ajunge în stadiul de pitică albă

„Studii din trecut au demonstrat că atunci când asteroizii, Lunile și planetele se apropie prea mult de pitice albe, gravitația imensă a acestor stele rupe aceste corpuri planetare în porțiuni mai mici,” a declarat dr. Amornrat Aungwerojwit, din cadrul Universității Naresuan, Thailanda, ce a condus studiul despre steaua care poate distruge Sistemul Solar.

Impactul dintre aceste porțiuni va duce la transformarea lor în praf. Acesta e atras către pitica albă, ceea ce a permis experților să determine din ce fel de material erau create corpurile cerești.

„Doar faptul că putem detecta rămășițele asteroizilor, poate Lunilor sau chiar planetelor care trec pe lângă o pitică albă la fiecare câteva ore e impresionant,” a declarat prof. Boris Gaensicke, din cadrul Universității din Warwick. „Dar studiul nostru arată există o evoluție rapidă a acestui comportament al sistemelor. Uneori în doar câțiva ani.”

„Noi credem că urmăm calea corectă cu studiile noastre,” a continuat Gaensicke, ce a vorbit despre steaua care poate distruge Sistemul Solar. „Dar soarta acestor sisteme e mult mai complexă decât ne imaginam.”

Soarele se va transforma într-o pitică albă

Pentru noua cercetare, experții au investigat schimbările la nivelul luminozității stelelor în ultimii 17 ani. Astfel, au descoperit cum lumina acestor corpuri e perturbată. Cercetătorii s-au concentrat pe 3 pitice albe, ce s-au comportat foarte diferit.

Prima pitică albă (ZTF J0328-1219) părea „cuminte” în ultimii ani. Dar experții au găsit dovezi ale unui eveniment apocaliptic ce a avut loc în jurul anului 2010.

Steaua ZTF J0923+4236 a dat dovadă de semne neregulate la fiecare 2 luni. Ceea ce demonstrează variabilitate haotică ce dura câteva minute. Cea de-a 3-a pitică albă, WD 1145+017, s-a apropiat de predicțiile teoretice în 2015. Dar și-a schimbat comportamentul în ultimii ani.

Aceste informații ajută experții să înțeleagă mai bine Soarele, steaua care poate distruge Sistemul Solar.

„Per total, sistemul a devenit foarte puțin mai luminos. Pe măsură ce praful produs de izbirile apocaliptice din 2015 s-a dispersat,” a declarat Gaensicke. „Natura imprevizibilă a acestor treceri pot energa astronomii. Într-un minut sunt aici, după dispar. Și acest lucru demonstrează mediul haotic în care se află.”

Ce se găsește în centrul Lunii. Cercetătorii au confirmat în sfârșit adevărul