Experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” pe o insulă izolată. Din ce sunt făcute „rocile”, de fapt

Experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” pe o insulă vulcanică izolată din Brazilia, ce trage un semnal de alarmă despre poluarea la nivel mondial.

Publicat: 18 martie 2023, 8:46

Geologia Insulei vulcanice Tindade, din Brazilia, a fascinat experții de mai mulți ani. Acum, ei au descoperit pietre neobișnuite în acest mediu. Insula reprezintă un refugiu pentru broaște țestoase.

Descoperirea a tras un semnal de alarmă la nivel mondial, potrivit Reuters

În rocile vulcanice, experții au găsit resturi de plastic, un rezultat alarmant al poluării mondiale.

Experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” pe o insulă izolată

Geologia insulei vulcanice braziliene Trindade fascinează de mult timp oamenii de ştiinţă. Descoperirea recentă a unor „roci” formate din deşeuri de plastic în acest refugiu îndepărtat al ţestoaselor reprezintă un semnal de alarmă, informează Reuters, scrie AGERPRES.

Plasticul topit se îmbină cu rocile pe această insulă aflată la o distanţă de 1.140 de kilometri de statul Espirito Santo (sud-estul Braziliei). Acum că experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” aici, e o dovadă a influenţei din ce în ce mai mari a oamenilor asupra ciclurilor geologice ale Terrei, spun cercetătorii.

„Este un lucru nou şi înfricoșător în acelaşi timp întrucât poluarea influenţează geologia,” a spus Fernanda Avelar Santos, geolog la Universitatea Federală din Parana.

Santos şi echipa sa au realizat teste chimice pentru a afla ce fel de plastice se găsesc în roci. Acestea sunt denumite „plastiglomerate’”. Numele vine de la faptul că au în compoziţie un amestec de granule sedimentare şi alte deşeuri fixate prin contribuţia plasticelor.

„Am identificat că (poluarea) vine în principal de la plasele pescarilor, deşeuri foarte des întâlnite pe plajele insulei Trinidade,” a spus Santos. ”(Plasele) sunt împinse de curenţii marini şi se acumulează pe plajă. Când temperatura creşte, plasticul se topeşte şi se îmbină cu materialul natural de pe plajă.”

Insula Trindade este un loc important pentru conservarea ţestoaselor verzi sau Chelonia mydas. Mii de exemplare ajung în fiecare an aici pentru a-şi depune ouăle. Singurii oameni care locuiesc pe Trindade sunt membri ai marinei braziliene. Aceasta deţine o bază pe insula pe care experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” şi protejează ţestoasele care îşi fac cuiburi.

Află și de ce au început oamenii să își piardă simțul mirosului.

„Locul unde am găsit aceste mostre (de plastic) este un areal protejat în Brazilia. Și se află în apropierea zonei unde ţestoasele îşi depun ouăle,” a spus Santos.

Pietrele ridică un semnal de alarmă

Experții nu se așteptau să descopere aceste urme de plastic în roci. E un nou exemplu al impactului pe care îl are activitatea umană asupra planetei.

În ciuda faptul că oamenii de știință ne avertizează de ani de zile că poluarea reprezintă o problemă critică, demersurile care se iau pentru a o opri nu pot face față activității umane din acest moment. Acum, experții au descoperit pietre „înfricoșătoare” care au în compoziție plastic.

Descoperirea ridică întrebări despre moştenirea pe care oamenii o lasă Terrei, a spus Santos.

„Vorbim atât de mult despre Antropocen şi îl găsim chiar aici,” a spus Santos. El s-a referit la o nouă epocă geologică propusă. Aceasta e definită prin impactul oamenilor asupra geologiei şi ecosistemelor planetei.

„Poluarea, gunoiul din mare şi plasticul deversat incorect în oceane au devenit material geologic. Păstrat în arhivele geologice ale Terrei,” a continuat Santos.

Femeie blondă îmbrăcată în gri care își acoperă gura, pentru a ilustra cât de periculoasă e încălzirea globală