Arată ca un câine, dar e un animal unic. Cercetătorii au fost uimiți când au aflat cu ce au de-a face, de fapt

Deși arată ca un câine, un animal descoperit pe străzile din Brazilia ar putea reprezenta o nouă specie în acea zonă.

Publicat: 27 septembrie 2023, 13:36

Potrivit unui studiu genetic, animalul de sex feminin ar putea fi primul astfel de specimen dintr-o specie nouă. Deși a fost confundat cu un câine maidanez, animalul e, de fapt, un hibrid între un câine și o vulpe Pampas.

De la început, aspectul și comportamentul său i-au uimit pe experți. Nu seamănă cu niciun alt câine descoperit până acum, scrie Science Alert.

Deși putea lătra precum un câine și avea blana și ochii specifici acestei specii, avea urechile și botul ascuțit, așa cum au vulpile. În plus, nici nu voia să mânânce hrană pentru câini, ci doar șobolani mici.

Arată ca un câine, dar e un animal unic

„Nu era supus ca un câine, dar nici nu avea agresivitatea unui canid sălbatic,” a declarat unul dintre experții care l-au găsit.

Deși arată ca un câine, hibridul poate fi primul specimen dintr-o specie nouă. A fost găsit inițial în 2021, după ce a fost grav rănit de o mașină în Vacaria, Rio Grande do sul. A fost adus la centrul de reabilitare pentru animale din cadrul Universității Federale din Grande do Sul.

În această zonă a Braziliei se găsesc 4 specii de canide, dar niciuna nu semăna cu acest animal. Lupul Chrysocyon brachyurus e înalt, cu picioare lungi și blană maro-roșiatică.

Vulpea Cerdocyon thous și cea Pampas (Lycalopex gymnocercus) semănau cel mai mult cu animalul, dar blana lor e mai deschisă la culoare.

Află și ce s-a întâmplat după ce o focă a pătruns într-o casă.

Cum nu găseau o rudă apropiată, cercetătorii din Brazilia au realizat un test genetic. Acesta a demonstrat că au de-a face cu un hibrid între vulpe Pampas și un câine domestic. E o situație extrem de rară în care 2 astfel de specii s-au reprodus.

„Această descoperire implică faptul că, deși aceste specii au evoluat diferit în ultimii 6.7 milioane de ani, pot produce în continuare hibrizi viabili,” au scris experții în studiul despre animalul care arată ca un câine, dar e, de fapt, un hibrid.

Animalul avea 76 de cromozomi, similari cu cei ai câinilor domestici și vulpilor Pampas. Vulpile Pampas au 37 de perechi de cromozomi, pe când câinii domestici au 39. Animalul avea și 2 cromozomi X cu morfologii diferite, ceea ce indică faptul că provin de la 2 specii diferite.

Mama animalului ar fi fost o vulpe și tatăl un câine

Analiza ADN-ului a scos la iveală faptul că, cel mai probabil, mama animalului era o vulpe. Și tatăl era un câine.

„Până acum, nu avem dovezi științifice că există alte astfel de animale hibride în zonă. Dar suspectăm că acest caz nu e singurul,” a declarat Bruna Szynwelski. Experta a luat parte la studiul legat de animalul care arată ca un câine, dar care e un hibrid.

Află și care ar fi fost cel mai mare animal din istorie, potrivit experților.

„După ce biologul Herbert Hasse Junior a observat 2 animale cu un fenotip neobișnuit în 2019, e posibil ca unul dintre aceste animale să fi fost hibridul femelă care a fost călcat în 2021. Și celălalt nu a mai fost văzut vreodată,” a continuat Szynwelski.

Din păcate, hibridul a murit atunci când se afla la grădina zoologică, în stadiul de recuperare. În acest moment, experții investighează cauzele exacte ale decesului. Studiul a fost publicat în jurnalul Animals.

Balena cu dinți-spadă, considerată „cea mai rară balenă din lume”, eșuată pe o plajă din Noua Zeelandă, iulie 2024, în timp ce e cărată de o macara