„Epidemia silențioasă pe roți” care produce zeci de milioane de victime anual. Ce țări sunt afectate cel mai grav

„Epidemia silențioasă pe roți” produce zeci de milioane de victime anual. Deși e o problemă răspândită în întreaga lume, unele țări sunt afectate mai grav. 

Publicat: 1 iunie 2022, 15:24
Reclamă

Anual, în jur de 1.35 de milioane de oameni mor din cauza accidentelor rutiere. La nivel global, 20 - 50 de milioane de oameni suferă răni grave din cauza acestor accidente. Jumătate din aceste cazuri sunt pietoni, cicliști și motocicliști, unele dintre cei mai vulnerabili utilizatori ai străzilor și trecerilor.

Potrivit Science Alert, la nivel global, din cauza accidentelor rutiere, o persoană moare la fiecare 25 de secunde. 

Potrivit mai multor experți, printre care se numără și John Rennie Short, din cadrul Universității din Maryland, siguranța rutiere poate fi îmbunătățită. 

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

„Epidemia silențioasă pe roți” care produce zeci de milioane de victime anual

Potrivit lui Short, o posibilă soluție împotriva acestei probleme globale e prioritizarea siguranței rutiere și a limitelor de viteză. 

Directorul United Nations Road Safety Fund a numit aceste accidente, morți și răni o „epidemie silențioasă pe roți.” Fatalitățile de pe șosele reprezintă cauza principală a deceselor în rândul copiilor și tinerilor, cu vârste cuprinse între 5 și 29 de ani și a 7-a cea mai comună cauză a morții în țările cu venituri mici. 

Reclamă
Reclamă

Află care sunt cele mai utile dispozitive pentru mașină – ce gadgeturi te pot ajuta.

Accidentele rutiere reprezintă și un pericol financiar. Potrivit unui studiu din 2019, în perioada 2015 – 2030, rănile cauzate de astfel de incidente vor costa 1.8 trilioane de dolari, la nivel mondial. 

Unul dintre țelurile Sustainable Development Goals ale ONU reprezintă înjumătățirea accidentelor rutiere soldate cu morți și răniți, până în 2030. 

Numărul morților cauzate de accidente rutiere variază între zone, de la 27 din 100.000 în Africa, la 7 din 100.000 în Europa. 

Potrivit lui Short, țările mai bogate au avut industrii auto de mai mult timp. Ca urmare, au putut dezvolta strategii pentru a reduce accidentele. De exemplu, în 1937, rata morților cauzate de accidente în New York era de 31 din 100.000. Aceasta e rata actuală din Republica Democrată Congo. Astfel, „epidemia silențioasă pe roți” produce mai multe victime în țări mai slab dezvoltate. 

Țările cu venituri mici au mai multe accidente rutiere soldate cu morți 

Incidentele de trafic din țările cu venituri mai ridicate implică, de obicei, 1 sau 2 persoane. În țările cu venituri mai mici, incidentele tind să implice mai mulți pasageri.

În Republica Democrată Congo, accidentele rutiere mortale sunt frecvente. Infrastructura rutieră e slab dezvoltată. În plus, cele mai multe mașini sunt modele mai vechi și nesigure. Mulți șoferi nu sunt instruiți corespunzător și unii dintre ei se urcă beți la volan. 

Recent, o mașină a fost oprită în trafic fără șofer sau pasageri – vezi cum au reacționat polițiștii când au văzut că nu e nimeni la volan.

În țările cu venituri medii, un obstacol pentru a combate „epidemia silențioasă pe roți” e faptul că traficul crește foarte repede. Pe măsură ce populația se mută în mediul urban și oamenii își permit să cumpere mașini și motociclete, numărul accidentelor crește. 

Există diferențe și în rândul țărilor dezvoltate. În 1994, numărul morților rutiere din Europa și SUA erau egale. În 2020, americanii aveau un risc de 3 ori mai mare să moară într-un accident rutier decât cetățenii europeni. 

În acest moment, rata de morți rutiere în SUA e de 12 din 100.000 de persoane. În Germania, rata e de 4 din 100.000. În Norvegia, această rată scade la 2 din 100.000. Potrivit lui Short, diferența se datorează unor proiecte mai agresive de reducere a vitezei, în Europa. În plus, schimbarea se datorează și unor investiții mai mari în tranzitul în masă.

Reclamă
Te-ar mai putea interesa și
Colaj cu Skoda Kodiaq și Mercedes-Benz GLE
(P) Poate un Skoda Kodiaq să concureze cu un Mercedes-Benz GLE? Plus Auto Marketplace îți arată diferențele reale
(P) Poate un Skoda Kodiaq să concureze cu un Mercedes-Benz GLE? Plus Auto Marketplace îți arată diferențele reale
Imagine principală pentru articolul (P) Preț carburant tot mai crescut, cum poți să reduci costurile, în nuanțe de galben și albastru
(P) Preț carburant tot mai crescut, cum poți să reduci costurile?
(P) Preț carburant tot mai crescut, cum poți să reduci costurile?
Imagine de promovare pentru AROBS, TrackGPS și-a consolidat expertiza prin integrarea SVT Electronics în portofoliul companiei AROBS, la începutul anului 2025
(P) 19 ani de experiență, o viziune comună: AROBS TrackGPS și SVT Electronics, împreună pentru viitorul soluțiilor destinate tahografelor
(P) 19 ani de experiență, o viziune comună: AROBS TrackGPS și SVT Electronics, împreună pentru viitorul soluțiilor destinate tahografelor
RECOMANDĂRI USEIT.RO
1
Persoană care scrie la o tastatură albă, îmbrăcată într-o cămașă albastră. A fost dezvăluit topul cu țările cu cel mai rapid Internet
„Jumătate din Internet a picat” într-o nouă pană Cloudflare. Ultima a avut loc acum doar câteva săptămâni
„Jumătate din Internet a picat” într-o nouă pană Cloudflare, ce a avut loc pe 5 decembrie, la doar câteva săptămâni după ultimul astfel de incident.  Cloudflare a avut iar probleme și aproape jumătate din...
„Jumătate din Internet a picat” într-o nouă pană Cloudflare. Ultima a avut loc acum doar câteva săptămâni
2
Imagine cu un controller PlayStation, în fața unui panou albastru PlayStation Plus. Trei jocuri PlayStation Plus vor fi disponibile din ianuarie 2022
Jocuri PlayStation Plus din decembrie 2025. Ce titluri vor fi disponibile
Sony a dezvăluit la ce jocuri PlayStation Plus din decembrie 2025 vor avea acces abonații serviciului. Ca în fiecare lună, serviciul oferă titluri inedite. Sony a dezvăluit jocurile care vor fi disponibile în decembrie...
Jocuri PlayStation Plus din decembrie 2025. Ce titluri vor fi disponibile
3
Telefon pe ecranul căruia se află WhatsApp, pe un fundal cu logoul WhatsApp, pe verde. WhatsApp ar putea crește limita de transfer de 20 de ori
WhatsApp nu mai permite ChatGPT și Copilot pe platformă. Cum vor fi înlocuiți chatboții
WhatsApp nu mai permite ChatGPT și Copilot pe platformă prin noile reguli introduse de aplicația deținută de Meta. Competiția dintre giganții tech atunci când vine vorba de chatboți continuă. De această dată, Meta a...
WhatsApp nu mai permite ChatGPT și Copilot pe platformă. Cum vor fi înlocuiți chatboții
4
Utilizator care ține în mână un telefon cu Google Maps pe ecran. HERE e aplicația care a întrecut Google Maps
Google integrează Gemini și în Google Maps. Cum schimbă AI aplicația
Google integrează Gemini și în Google Maps, cu noi funcții AI care schimbă aplicația chiar înainte de sărbători. Cu venirea sărbătorilor, multe persoane călătoresc mai mult. Cu această ocazie, Google a anunțat că introduce...
Google integrează Gemini și în Google Maps. Cum schimbă AI aplicația
5
Laptop deschis cu OpenAI pe ecran și un telefon cu ChatGPT pe ecran, pentru a ilustra industria pe care ChatGPT o poate schimba
7 chatboți AI mai buni decât ChatGPT, potrivit utilizatorilor. Ce platformă a ieșit pe primul loc
Un nou a scos la iveală cei 7 chatboți AI conseiderați mai buni decât ChatGPT de către utilizatori, care poate nu sunt la fel de cunoscuți. Chiar dacă OpenAI nu a inventat chatboții AI,...
7 chatboți AI mai buni decât ChatGPT, potrivit utilizatorilor. Ce platformă a ieșit pe primul loc
PARTENERI
×