Evoluția omului ar putea fi explicată cu ajutorul fosilelor unor pești. Ce descoperiri au făcut cercetătorii în China

Cele mai recente studii ale cercetătorilor din China spun că evoluția omului ar putea fi explicată cu ajutorul fosilelor unor pești. Fosilele sunt vechi de peste 440 de milioane de ani și ar putea arăta modul în care peștii au evoluat și au contribuit la apariția speciei umane.

Publicat: 5 octombrie 2022, 6:00

Cercetătorii chinezi au motive de bucurie. dEscoperirea lor ar putea acoperi lacunele privind evoluția speciei umane. Fosilele au fost descoperite de oamenii de știință încă din anul 2019, însă abia acum au intrat în atenția specialiștilor.

Evoluția omului ar putea fi explicată cu ajutorul fosilelor unor pești

Fosilele de pești au fost descoperite în provincia Huizhou din sud-vestul țării, dar și în municipalitatea Chongqing, municipalitate situată în aceeași zonă a Chinei. Descoperirea specialiștilor vine după eforturi considerabile. Fosilele care au intrat în atenția cercetătorilor ar putea rezolva unele dintre cele mai importante mistere ale evoluției speciei umane.

Conform publicației Agerpres.ro, descoperirea acestor fosile le va permite cercetătorilor să afle dacă structurile din corpul uman au provenit de la acești pești. Se estimează că aceste fosile datează de mai bine de 440 de milioane de ani.

Fosilele urmează să fie cercetate de specialiștii de la Institutul de Paleontologie a Vertebratelor și de Paleoantropologie din cadrul Academiei chineze de științe. Cercetătorii au publicat deja o parte din dezvăluirile lor în revista științifică Nature.

Autorii studiului spun că descoperirile vor acoperi lacunele din evoluția de la pește la om. Specialiștii spun că situl din Chongqing conține fosile dintr-o familie de pești renumită, anume familia Acanthodii. Se apre că această specie de pești a fost echipată cu o armură osoasă în jurul înotătoarelor lor.

Se crede că acest pește este strămoșul viețuitoarelor actuale, ale viețuitoarelor care sunt înzestrate cu un maxilar și o coloană vertebrală, inclusiv un strămoș al omului.

Specialiștii au descoperit în luna iulie o legătură unică între niște fosile din China și primii oameni din America. Descoperirea lor a fost revoluționară iar mulți au considerat că poate rescrie istoria.

Ce spun specialiștii despre fosilele pe care le-au descoperit

Cercetătorii spun că acești pești ar putea sta la baza evoluției omului. În 2013 au fost descoperite și alte fosile într-un sit din China. Se crede că acelea erau vechi de peste 219 milioane de ani. Fosilele descoperite în 2019 datează dintr-o vreme mult mai îndelungată.

Cercetătorii susțin că descoperirea fosilelor din 2013 a permis respingerea unei teorii potrivit căreia peștii moderni, cu un schelet osos, au evoluat de la un pește ce semăna cu un rechin. Se crede că acest pește avea o armătură formată doar din cartilagiu.

Noua specie descoperită în China se numește Fanjingshan. Se crede că aceste fosile aparțin celui mai vechi pește cu maxilar. Specialiștii spun că fosilele îi ajută în obținerea de noi date privind etapele evoluției omului. Totodată, descoperirea ajută la studiul evoluției vertebratelor.

Totodată, se crede că aceste fosile sunt cele mai vechi din lume, datând de aproape 440 de milioane de ani. Specialiștii spun că fosilele s-au conservat foarte bine, permițându-le acestora să le poată observa mult mai bine.

Descoperirea ar putea deschide noi orizonturi privind originile omului și nu numai. Fosilele sunt ținute sub atenta supraveghere a specialiștilor chinezi.

Hife de ciuperci, în nuanțe de verde, pentru a ilustra un om care a fost infectat cu o ciupercă periculoasă