Descoperire arheologică importantă la Românești. Ce au găsit experții despre viața primilor oameni din Europa

Recent, a fost realizată o descoperire arheologică importantă la Românești. Experții au găsit dovezi despre primii oameni moderni din Europa și cum era viața lor în acea perioadă.

Publicat: 25 august 2022, 13:53

Într-un nou articol științific din jurnalul Scientific Reports, arheologul Wei Chu și colegii săi au descris o descoperire arheologică importantă din vestul României. La Românești, ei au descoperit unul dintre cele mai importante situri din zona această a Europei, asociată cu primii Homo sapiens.

Descoperirea oferă informații importante despre cum oamenii moderni s-au adaptat la mediul din Europa, potrivit Phys.org

Mai multe fosile Homo Sapiens au fost descoperite în această parte a Europei. Mulți experți cred că aceștia au intrat în Europa prin Peninsula Balcanică.

Descoperire arheologică importantă la Românești

Chiar și cu aceste fosile, puține au fost descoperite alături de rămășițe culturale. Ca urmare, urmele de la Românești sunt considerate extrem de importante din punct de vedere al modului în care primii Homo Sapiens europeni s-au adaptat la noul mediul.

Această descoperire arheologică importantă la Românești include artefacte inedite. Acestea erau folosite pentru a produce lame din piatră, ce ar fi putut fi folosite pentru săgeți și sulițe. În plus, au fost găsite și unelte necesare pentru prelucrarea porțiunii de lemn ale armelor.

Astfel, experții sugerează că în Românești s-ar fi găsit un fel de atelier de arme. Au fost descoperite mii de artefacte, unele dintre ele provenind de la 300 de kilometri distanță. În plus, s-au găsit și urme de foc în situl arheologic. Aceste elemente sugerează că Românești a fost un loc important în acea perioadă, în care s-au tot întors oamenii.

Află detaliul ascuns din evoluția oamenilor – ce s-a întâmplat în ultimele 2 milioane de ani.

Astfel, această descoperire arheologică de la Românești e considerată foarte importantă.

În plus, o analiză microscopică a suprafeței artefactelor demonstrează că multe dintre ele n-au fost folosite. Acest detaliu sugerează că situl a fost folosit drept un loc de producere a uneltelor. După aceea, ele ar fi fost transportate în alte zone.

Artefactele de la Românești oferă informații despre viața primilor Homo sapiens din Europa

Calitatea ridicată a artefactelor sugerează schimbări în modul în care Homo Sapiens trăiau, spre deosebire de Homo neanderthalensis (omul de Neanderthal). Aceste detalii ar fi putut duce la succesul Homo sapiens în comparație cu Homo neanderthalensis.

După această descoperire arheologică importantă de la Românești, experții vor să descopere cum interacționau Homo sapiens și Homo neanderthalensis în acea perioadă.

Fosile contemporane descoperite în apropiere sugerează că cele 2 specii se reproduceau împreună. Dar experții încă nu știu cum afecta acest lucru stilul de viață al celor 2 specii. În plus, ei vor să descopere un mod prin care pot studia acest lucru în rămășițele arheologice identificate până acum.

Recent, experții au găsit prima formă de artă identificată până acum. Deși s-a crezut că doar specia noastră – Homo sapiens – e capabilă să exprime simbolism prin artă, obiectul a fost creat de oamenii de Neanderthal – Homo neanderthalensis. Obiectul oferă o nouă perspectivă asupra abilităților oamenilor de Neanderthal, rude apropiate ale oamenilor moderni.

Descoperirea a fost făcută în Munții Harz, din centrul Germaniei, numită și Peștera Unicorn.

Grup de colegi la birou care vorbesc, pentru a ilustra care e cea mai rapidă limbă din lume