În 2021, compania Facebook a adoptat un nou nume și un nou scop, de a aduce metaversul pentru mase. De atunci, metaversul nu a avut cel mai mare succes. Dar acum, Fortnite și Disney, unele dintre cele mai mari nume în aria divertismentului, au decis să încerce să dezvolte această arie.
Fortnite și Disney colaborează în metavers. Ce planuri ambițioase au cele 2 companii
Fortnite și Disney colaborează în metavers, pentru a crea o lume virtuală care îmbină gaming-ul online și personajele celebre ale studioului.
Chiar dacă eforturile Meta nu par să fie profitabile, alte companii sunt dispuse să riște investiții considerabile în acest sector tech, scrie The Verge.
Disney a investit 1.5 miliarde de dolari în Epic Games, compania care deține Fortnite. Scopul pare să fie crearea a ceea ce compania numește „jocuri deschise și vaste și un univers al divertismentului”, care e legat de Fortnite.
Fortnite și Disney colaborează în metavers
Decizia a venit la scurt timp după ce Fortnite și-a restructurat platforma la începutul acestui an. Inițial, Fortnite a devenit cunoscut datorită jocului shooter. Acum, oferă mai multe experiențe, printre care se numără și un joc de supraviețuire Lego și un festival muzical digital.
Fortnite și Disney colaborează acum în metavers, pentru a crea acest univers digital. Nu e prima dată când Disney încearcă o astfel de strategie. În 2022, compania a decis că directorul Mike White va conduce eforturile legate de metavers. Fostul CEO, Bob Chapek, a vorbit în acea perioadă de „așa numitul metavers, care ar putea fi noua frontieră pentru povești, din punctul meu de vedere”. 1 an mai târziu, divizia care se ocupa de metavers a fost închisă, în contextul concedierilor în masă.
Deși giganți precum Meta și Disney au încercat să aibă succes în metavers și nu au reușit, până acum, experții cred că Fortnite ar putea avea șanse. În primul rând, jocul deja atrage milioane de persoane online, pe propria platformă.
Află și cum poți vedea câți bani ai cheltuit în Fortnite.
Au existat concerte virtuale, galerii de artă, zone în care era interzisă violența și altele. În acest context, Fortnite și Disney colaborează în metavers, pentru a crea un astfel de univers online.
„Nu ne luptăm împotriva unei tendințe,” a declarat directorul Epic, Saxs Persson. „Doar încercăm să creștem ceva ce vedem în fiecare zi în Fortnite. Tot ceea ce facem e să ne concentrăm pe exact aceeași lucruri care ne-au adus succesul acum.”
Fortnite a încercat mai multe tactici pentru a atrage jucătorii
Evoluția Fortnite a păstrat un ritm aproape constant încă de la lansare. A începutul inițial drept un joc de supraviețuire înainte ca modul battle royale să devină extrem de cunoscut. De atunci, Epic a lansat mai multe opțiuni, în încercarea de a dezvolta un univers mai amplu decât un joc.
Dincolo de proiectele de succes din Fortnite, compania a avut și unele încercări de a atrage jucătorii care nu au avut succes. Modul party royale nu a reușit să convingă consumatorii să participe la acțiuni.
Precum numeroase alte companii tech, Epic a concediat 16% din personal după ce creșterea din perioada pandemiei s-a oprit. Acum, Fortnite și Disney colaborează în metavers pentru a dezvolta universul online.
„Am cheltuit mai mulți bani decât câștigam,” a declarat CEO-ul Tim Sweeney în perioada concedierilor.