Potrivit experților, încălzitul mașinii iarna, înainte să fie folosită, nu mai e necesară. În schimb, poate duce la diluarea uleiului de motor și alte deteriorări, pe termen lung. Unii șoferi cred că încălzirea mașinii consumă mult combustibil.
Riscul la care îți expui mașina dacă o lași să se încălzească iarna. De ce nu mai e necesar acest pas, potrivit experților
Te-ai întrebat care e riscul la care îți expui mașina dacă o lași să se încălzească iarna, înainte s-o folosești? Experții recomandă să renunți la acest obicei.
Potrivit lui Dorry Potter, expert în cadrul National Scrap Car, Marea Britanie, încălzirea mașinii nu are un efect semnificativ asupra consumului de combustibil. Această regulă e și mai clară iarnă, scrie Express.
„Cele mai multe idei greșite legate de economisirea combustibilului sunt că încălzirea mașinii consumă mai mult combustibil. Și că încălzirea motorului înainte să pornești la drum înseamnă că va funcționa mai bine într-o zi friguroasă,” a declarat Potter.
„În ciuda faptului că aerul condiționat crește consumul de combustibil în timpul lunilor mai călduroase, încălzirea mașinii nu folosește combustibil în plus, de fapt,” a continuat ea.
Riscul la care îți expui mașina dacă o lași să se încălzească iarna
„Șoferii pot observa că atunci când pornesc inițial aerul cald, primesc, de fapt, aer rece. Pentru că acea căldură vine de la motor în sine. Așa că pe măsură ce se încălzește motorul, se încălzește și aerul din sistem,” a continuat Potter.
Ea a vorbit și despre riscul la care îți expui mașina dacă o lași să se încălzească iarna înainte să pornești la drum.
„Asta înseamnă că acel combustibil pe care îl folosești pentru a încălzi mașina e combustibilul pe care deja îl folosești când conduci,” a continuat Potter.
„Să lași mașina să se încălzească înainte să conduci era un pas necesar în trecut, în lunile mai reci. Pentru că motorul nu mergea bine fără. Din fericire, multe motoare moderne sunt cu injecție. Ceea ce înseamnă că cele mai multe sunt sigure să fie conduse imediat,” a declarat Potter.
„De fapt, s-a mai zis că dacă lași motorul să se încălzească prea mult timp, într-o zi rece, poți cauza diluarea uleiului de motor. Ceea ce poate duce la deteriorări, pe termen lung,” susține experta.
„E mai sigur, cât timp ai dezghețat parbrizul și oglinzile, și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, să conduci aproape imediat după ce ai pornit motorul. Mai ales într-o zi mai friguroasă,” a declarat Potter, despre riscul la care îți expui mașina în acest context.
Potter a menținut și că, în anumite țări, e ilegal să lași o mașină pornită nesupravegheată. Ca urmare, dacă eviți acest obicei, nici nu riști o amendă.
„Și dacă nu e îndeajuns de rău, companiile de asigurări ar putea să refuze să plătească dacă mașina a fost furată în timp ce era pornită și nesupravegheată,” a continuat Potter.
Încălzirea mașinii nu consumă o cantitate semnificativă de combustibil în plus, susțin experții
La fel ca Potter, Tom Nixon, director în cadrul școlii Bill Plant, atrage atenția asupra acestei idei preconcepute. El susține că încălzirea mașinii nu consumă o cantitate semnificativă de combustibil în plus.
Consumul de combustibil nu e riscul la care îți expui mașina dacă o lași să se încălzească iarna, susțin experții.
„Atunci când vine vorba de încălzire, e o idee preconcepută comună că pornirea aerului cald în mașină va folosi mult combustibil. Dar nu e cazul,” a declarat Nixon. „Încălzirea mașinii folosește o cantitate nesemnificativă de combustibil,” a continuat Nixon. „Sistemul de încălzire e legat de sistemul de răcire al mașinii, și duce căldura de la motor în cabina vehiculului.”
„Economisirea combustibilului rămâne un factor important atunci când vine vorba de condus. Așa că menținerea unor obiceiuri de economisire e foarte importantă atunci când vine vorba de economisirea banilor,” a continuat Nixon. „Ai grijă să ai cauciucurile umflate corespunzător. Dacă nu ești sigur de ce presiune ai nevoie pentru vehiculul tău, manualul mașinii sau Internetul te-ar putea ajuta.”