Google a confirmat recent că eliminarea cookie-urilor de urmărire de pe Chrome nu va mai avea loc. Compania susține că a întâmpinat probleme cu autoritățile atunci când vine vorba de găsirea unui sistem care să aducă beneficii și pentru consumatori și pentru Google.
Vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome. 3 miliarde de persoane vor fi afectate
Google tocmai a anunțat vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome și pentru comportamentul lor online, care nu va fi atât de protejat pe cât a susținut gigantul tech.
Așa că Google ar fi pur în balanță propriile interese cu cele ale industriei.
Și gigantul tech a decis că nu va elimina, până la urmă, cookie-urile de urmărire, așa cum promisese, scrie Forbes.
Vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome
„Propunem o abordare actualizată, care scoate în evidență alegerea utilizatorilor,” a scris Google pe 11 iulie, înainte de anunțul care a surprins industria tech. „În loc să eliminăm cookie-urile terților, vom introduce o nouă experiență în Chrome. Ce va permite oamenilor să ia o decizie informată, care se aplică pentru toată navigarea pe Internet.”
Aceste vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome au devenit rapid virale. Google nu a oferit mai multe detalii despre ce ar însemna acest nou sistem. Dar, cel mai probabil, înseamnă că utilizatorii vor putea alege între mai multe cookie-uri de urmărire.
Utilizatorii vor putea să își schimbe alegerea în orice moment navighează pe Internet. Dar se pare că Google mai trebuie să treacă de un obstacol înainte să introducă acest nou sistem.
„Discutăm această nouă cale cu autoritățile de reglementare,” au precizat reprezentanții Google.
Competition and Markets Authority (CMA) din Marea Britanie a dezvăluit că va „analiza cu atenție noua abordare Google. Primim păreri despre abordarea revizuită a Google. Inclusiv efecte posibile asupra consumatorilor și scenarii viitoare de pe piață”.
Acestea sunt vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome. Mulți dintre cei 3 miliarde de consumatori ai browser-ului probabil nu își vor schimba setările. Așa că ar fi mult mai bine pentru ei dacă Google ar elimina cookie-urile în modul implicit.
Recent, Apple a avut și o promovare Safari în care ar fi atacat Chrome, ce a fost lansată la scurt timp de la anunțul Google.
ONG-ul Electronic Frontier Foundation a avertizat că „Privacy Sandbox e modul prin care Google permite companiilor publicitare să folosească în continuare publicitatea țintită pe comportamentul online al utilizatorilor. Chiar și după ce Chrome va finaliza eliminarea mult așteptată a cookie-urilor create de terți”.
Google Incognito are un nou mesaj pentru utilizatori
La finalul anului trecut, Google a fost de acord să plătească o sumă semnificativă pentru soluționarea unui proces în care era acuzat că a urmărit ilegal activitatea de navigare a utilizatorilor, chiar și când aceștia foloseau modul Incognito, de pe Chrome.
La doar câteva săptămâni de la soluționarea procesului, Google a schimbat mesajul care e afișat în Incognito. Acum au venit alte vești proaste pentru utilizatorii Google Chrome și modul în care e folosit comportamentul lor online.
Mesajul care apare utilizatorilor în modul Incognito a fost actualizat recent. Textul a fost observat inițial de către MSPowerUser și poate fi găsit în cea mai recentă variantă Canary a Google Chrome, versiunea 122.0.6251.0.
„Alții care folosesc acest dispozitiv nu îți vor vedea activitatea. Așa că poți naviga în mod mai privat,” scrie în mesajul care apare acum în Google Chrome Incognito și care dezvăluie adevărul despre acest mod. „Acest lucru nu va schimb modul în care sunt adunate datele de către site-urile pe care le vizitezi și serviciile pe care le folosesc. Inclusiv Google. Descărcările, bookmarks și punctele de pe liste vor fi salvate.”