X a dat în judecată o alianță globală de publicitate și mai multe companii cunoscute, printre care se numără Unilever, Mars și CVS Health. În proces, compania lui Musk acuză aceste firme de o conspirație ilegală de a evita rețeaua de socializare și de a-i cauza intenționat o pierdere a veniturilor.
Platforma lui Elon Musk dă în judecată unele dintre cele mai mari firme din lume. De ce a „pornit la război” acum
X, platforma lui Elon Musk, dă în judecată unele dintre cele mai mari firme din lume, printre care se numără Unilever, Mars și CVS.
Compania cunoscută în trecut drept Twitter a acuzat pârâții de un „boicot publicitar masiv”, scrie The Guardian.
X a intentat procesul în Texas împotriva World Federation of Advertisers (WFA), dar și împotriva fiecărei firme în parte.
Platforma lui Elon Musk dă în judecată unele dintre cele mai mari firme din lume
„Am încercat pace timp de 2 ani, acum pornim la război,” a scris Musk pe X în aceeași zi în care a fost intentat procesul.
Platforma lui Elon Musk susține că agențiile publicitare au acționat potrivit unei inițiative a WFA, numită Global Alliance for Responsible Media. Ca urmare, ar fi împiedicat colectiv și malițios „miliarde de dolari în venit publicitar” pentru X. Compania susține că aceste agenții și firme ar fi acționat împotriva propriilor interese economice într-o conspirație care a afectat X. Platforma susține că această „conspirație” împotriva sa încalcă legea antitrust din SUA.
„Oamenii sunt afectați atunci când piața ideilor e constrânsă,” a declarat Linda Yaccarino, CEO-ul X. „Niciun grup mic de oameni nu trebuie să monopolizeze ce devine monetizat.”
„Consecința – probabil chiar intenția – acestui boicot a fost privarea utilizatorilor X (fie că sunt fani ai sportului, jucători de jocuri video, jurnaliști, activiști, părinți sau lideri politici sau corporatiști, de piața publică globală,” a continuat Yaccarino.
X, platforma lui Elon Musk, a înregistrat scăderi semnificative la nivelul venitului din publicitate după ce miliardarul a cumpărat compania în 2022. Mai multe branduri au fost îngrijorate de direcția pe care o va lua Twitter sub conducerea lui Musk.
WFA a lansat inițiativa media responsabile în 2019. Scopul său a fost „ajutatea industriei să gestioneze obtacolul conținutului ilegal sau dăunător pe platformele media digitale și monetizarea prin publicitate”.
Elon Musk a dat iar în judecată OpenAI
În aceeași săptămână în care X a pornit procesul împotriva companiilor, Musk a dat în judecată OpenAI. În cea mai recentă plângere, Musk susține că acest caz e „o poveste de altruism versus lăcomie, ca la carte”. Ceea ce repetă acuzațiile din primul proces. Miliardarul susține că a fost păcălit de cofondatorii companiei, care au transformat OpenAI dintr-un ONG într-o firmă axată pe profit.
„Perfidia și înșelăciunea sunt de proporții shakespeariene,” scrie în plângere, acum că Elon Musk dă în judecată OpenAI din nou. Și platforma lui Elon Musk adoptă o poziție de victimă a unei conspirații internaționale în procesul recent X.
Marc Toberoff, avocatul lui Musk, susține că noul proces include diferențe notabile față de cazul de la începutul anului. Cea mai recentă plângere „cere responsabilitatea din partea pârâților. Pentru o reprezentare eronată intenționată față de Musk și față de public”.
În proces, Musk acuză fondatorii AI că au prezentat compania drept un ONG, nu o firmă pentru profit. Procesul aprinde din nou lupta legală dintre Musk și Sam Altman, CEO-ul companiei. Altman a devenit și o personalitate importantă pentru noua eră AI.
Cei 2 au cofondat OpenAI în 2015. Dar Musk a părăsit compania câțiva ani mai târziu din cauza unor tensiuni interne legate de conducere. Pe măsură ce puterea lui Altman a crescut în companie, relația dintre cei 2 a devenit și mai tensionată.