Potrivit unui nou raport, Meta, compania care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, ar fi plătit o firmă cunoscută de consultanță cunoscută din SUA. Firma ar fi oferit consultanță și pentru Partidul Republican.
Facebook ar fi plătit o firmă de consultanță ca să convingă utilizatorii să stea departe de TikTok. Planul companiei Meta
Facebook ar fi plătit o firmă de consultanță pentru a convinge utilizatorii să evite aplicația TikTok și să folosească aplicațiile companiei Meta, susține un nou raport.
Se pare că Meta ar fi plătit firma Targeted Victory pentru o campanie națională împotriva TikTok, scrie The Washington Post.
Campania ar fi inclus eseuri și scrisori trimise editorilor din mai multe redacții importante din SUA. În acestea, ar fi fost transmise articole neverificate despre tendințe TikTok care ar fi apărut inițial pe Facebook.
Facebook ar fi plătit o firmă de consultanță ca să convingă utilizatorii să stea departe de TikTok
În plus, campania ar fi avut și scopul de a atrage reporterii specializați pe politică și politicienii locali într-un plan împotriva TikTok.
Astfel de trucuri au o istorie lungă în domeniul politic. În ultimii ani, din ce în ce mai multe companii tech au început să folosească tactici similare.
Potrivit The Washington Post, Facebook ar fi plătit o firmă de consultanță pentru a folosi aceste tactici împotriva TikTok. Angajați ai Targeted Victory ar fi lucrat să creeze un plan național prin care TikTok ar fi fost prezentată drept un pericol pentru copiii americani și pentru societate, potrivit unor email-uri interne obținute de publicație.
TikTok a deținută de compania ByteDance, din Beijing, și a fost criticată în ultimii ani. În 2021, a devenit cel mai accesat site din lume, loc deținut de obicei de Google. Află cum afectează TikTok adolescenții, potrivit experților.
În aceste email-uri, era specificat faptul că Targeted Victory trebuie să „transmită mesajul că multă lume se ia de Meta în acest moment, dar că TikTok e adevăratul pericol, mai ales pentru că e o aplicație deținută de străini, care se află pe primul loc în transmiterea de date și care e folosită de adolescenți tineri,” a scris un director al firmei.
Facebook ar fi plătit o firmă să transmită mesaje împotriva TikTok. În plus, angajații Targeted Victory ar fi fost încurajați să folosească succesul TikTok drept o metodă prin care pot distrage atenția de la criticile despre date personale și antitrust care au fost țintite către Meta.
„Puncte bonus dacă putem să introducem acest lucru într-un mesaj mai mare că legile și propunerile actuale nu sunt locul în care procurorii generali sau membrii Congresului trebuie să își țintească atenția,” a scris un angajat Targeted Victory.
Meta și partenerii săi ar fi folosit mai multe tactici media împotriva TikTok
Într-un raport intern ce a fost scurs anul trecut de Frances Haugen erau incluse date interne Meta. Cercetătorii Facebook ar fi concluzionat că adolescenții petrec „de 2-3 ori mai mult timp” pe TikTok decât pe Instagram. În plus, raportul susținea că Facebook nu mai era la fel de apreciat în rândul tinerilor.
Potrivit The Washington Post, Facebook ar fi plătit o firmă de consultanță ca să convingă utilizatorii să evite TikTok. Targeted Victory nu a răspuns întrebărilor publicației. În schimb, reprezentanții firmei au susținut că au reprezentat Meta de mai mulți ani. Au declarat și că sunt „mândri de munca pe care am depus-o”.
Recent, TikTok a anunțat că permite acum publicarea videourilor de 10 minute.
În email-uri, se pare că Targeted Victory și-a încurajat angajații să folosească mai multe tactici pentru campanie.
„Visul ar fi să existe știri cu titluri precum „De la dans la pericol. Cum a devenit TikTok cel mai periculos spațiu social pentru copii,” a scris unul dintre angajați.
„Credem că toate platformele, inclusiv TikTok, trebuie să fie expuse la același nivel de scrutin, consistent cu succesul în creștere,” a declarat Andy Stone, reprezentant Meta.
Un reprezentant TikTok a declarat că firma e „extrem de îngrijorată”. El a numit planul Meta drept „încurajarea rapoartelor media locale despre pretinse tendințe care nu au fost găsite pe platformă”.