Compania Facebook și-a schimbat denumirea în Meta în luna octombrie a anului trecut, în cadrul unui eveniment care a atras atenția lumii tech. De atunci, acțiunile companiei au scăzut semnificativ, motiv pentru care experții susțin că Facebook ar fi pierdut 500 de miliarde de dolari, într-un timp atât de scurt.
Facebook a pierdut 500 de miliarde de dolari de când s-a schimbat în Meta. Ce probleme are compania
Facebook a pierdut 500 de miliarde de dolari de când și-a schimbat brandul în Meta, potrivit specialiștilor. În ultimele 5 luni, compania s-a confruntat cu numeroase probleme.
Dincolo de schimbarea imaginii companiei, Facebook a întâmpinat mai multe probleme în ultimele luni, potrivit PC Gamer.
Printre acestea se numără și faptul că firme precum Apple și Google au început să introducă schimbări legate de modul în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor. Acestea reprezintă noi obstacole în modelul de afaceri al companiei Meta.
Facebook a pierdut 500 de miliarde de dolari de când s-a schimbat în Meta
La începutul lunii februarie, valoarea companiei Meta a scăzut cu 30%. În plus, gigantul tech susține că a pierdut utilizatori zilnici, pentru prima dată în istoria sa.
Noile reguli Apple și Google, ce permit utilizatorilor să blocheze sistemul Meta de a avea acces la anumite date personale și istoric de navigare au avut un impact semnificativ asupra profitului companiei, potrivit PC Gamer.
Facebook a pierdut 500 de miliarde de dolari și în contextul în care anumite grupuri de utilizatori preferă alte platforme de socializare. Printre cele mai cunoscute în ultimul an se numără TikTok, ce a devenit și cel mai accesat site din lume.
Ca urmare, platformele Meta, printre care se numără Facebook, Instagram și WhatsApp, nu mai sunt atât de utilizate. Cea mai mare scădere pare să fi fost înregistrată de Facebook. Capitalizarea de piață Facebook a scăzut sub 600 de miliarde de dolari.
În ultimii ani, rețeaua de socializare a fost dur criticată pentru anumite măsuri privind modul în care sunt gestionate datele utilizatorilor. În acest context, Facebook a pierdut utilizatori și 500 de miliarde de dolari.
Viziunea Meta a fost criticată
Schimbarea brandului Facebook a implicat nu doar o schimbare de nume, ci și o transformare a viziunii, potrivit lui Mark Zuckerberg. Aceasta presupune introducerea unui metavers – univers digital – în care utilizatorii pot interacționa virtual.
Direcția Meta a fost criticată, înainte să se afle că Facebook a pierdut 500 de miliarde de dolari. Mulți utilizatori nu au părut să fie atrași de noul concept. Facebook dă vină pe Apple pentru o pierdere de 10 miliarde de dolari.
Chiar dacă metaversul a devenit unul dintre cele mai utilizate concepte în mediul tech din ultima perioadă, tehnologia necesară creării unei astfel de experiențe încă se află la început.
În plus, din prezentările Meta cu noul univers digital, elementele grafice nu par să fie la nivelul anticipat. Acest aspect devine evident mai ales în contextul comparației cu jocurile video moderne, potrivit PC Gamer.
Imaginea companiei Facebook a avut de suferit în ultimii ani. Unii utilizatori nu o mai privesc drept o rețea de socializare menită pentru divertisment. Imaginea a fost denaturată drept un loc în care informațiile false sunt propagate rapid, în întreaga lume.
În plus, recent au fost scurse documente interne Facebook, de către o fostă angajată. În acestea, apăreau informații potrivit cărora compania gestionează datele personale ale utilizatorilor fără să se axeze pe siguranța lor.