Uniunea Europeană a dezvăluit o nouă legislație ce are ca scop susținerea competiției în serviciile online. Noile reguli incluse în legislația Digital Markets Act (DMA) se vor aplica platformelor tech care sunt considerate a fi dominante pe piață.
Noile reguli DMA din Europa ar putea afecta Amazon, Apple, Google și Meta. Ce se va întâmpla cu giganții tech
Noile reguli DMA din Europa ar putea afecta unele dintre cele mai mari companii tech din lume, printre care se numără Amazon, Apple, Google și Meta.
Printre aceste platforme importante se numără Amazon, Google, Meta și App Store, potrivit CNN.
Legislația DMA ar putea duce la schimbări semnificative asupra modului în care utilizatorii din Europa – și posibil din întreaga lume – interacționează cu cele mai mari platforme din lume.
Noile reguli DMA din Europa ar putea afecta Amazon, Apple, Google și Meta
Aceste reguli s-ar putea traduce prin mai multe schimbări. Printre acestea se numără instalarea aplicațiilor în afara App Store sau capacitatea utilizatorilor WhatsApp de a trimite mesaje pe platforma Telegram și vice versa. În plus, și căutările Google s-ar putea schimba, scrie CNN.
Noile reguli DMA din Europa reprezintă una dintre cele mai ambițioase propuneri de a schimba modul în care funcționează serviciile oferite de giganții tech.
Potrivit lui Margrethe Vestager, din cadrul Uniunii Europene, regulile DMA ar putea fi introduse din luna octombrie. Va mai dura, însă, până când consumatorii vor vedea schimbări pe platforme.
Autoritățile trebuie să determine care dintre companiile tech vor fi afectate de aceste reguli. Astfel, pot fi găsite soluții prin care acestea pot fi implementate.
„E ceva foarte important, pentru că e primul set puternic, complet de reguli care sunt specifice unei piețe puternice, a platformelor de pe Internet,” a declarat Mitch Stoltz, din cadrul Electronic Frontier Foundation. Acesta e un grup axat pe drepturile digitale.
„Multe dintre prevederi forțează platformele giganților tech să schimbe serviciile lor în moduri semnificative,” a declarat Adam Kovacevich, CEO-ul Chamber of Progress, o organizație susținută de Amazon, Apple, Google și Meta.
O altă lege nouă din Europa ar forța Facebook și Instagram să fie închise în această piață chiar din 2022.
Noile reguli DMA din Europa nu menționează direct companii sau platforme. Acestea includ o categorie specială de afaceri „gatekeeper”, considerate dominante. Platformele care intră în această categorie trebuie să întrunească anumite condiții. Una e deținerea a peste 45 de milioane de utilizatori europeni pe lună. În plus, sunt luate în considerare și venituri europene de minim 7.5 miliarde de euro. Și o capitalizare de piață de minim 75 de miliarde de euro va fi inclusă drept condiție.
Regulile DMA vor fi aplicate doar în Europa
Potrivit mai multor experți, chiar dacă regulile DMA vor fi aplicate doar în Europa, acestea ar putea fi incluse în legislația altor teritorii pe viitor. Acestea creează anumite așteptări privind afacerile tech. În plus, companiile ar putea decide să le adopte nu doar în teritoriile europene, ci și la nivel global.
„De obicei, observăm că e mai ușor pentru companii să implementeze o schimbare la nivel global decât să facă acest lucru într-o singură jurisdicție,” a declarat Charlotte Slaiman, din cadrul grupului Public Knowledge, despre noile reguli DMA din Europa. „E posibil să existe schimbări pentru produsele din SUA care sunt conforme cu regulile Uniunii Europene.”
Printre aceste reguli se numără modul în care pot fi instalate aplicațiile. Vor fi vizate și care dintre acestea pot fi instalate pe dispozitive înainte ca utilizatorii să le cumpere. Apple și Google au unele dintre cele mai mari platforme de aplicații din lume. Recent, WhatsApp a schimbat iar politica de confidențialitate pentru utilizatorii din Europa.
În plus, cu ajutorul legislației DMA, utilizatorii și-ar putea trimite diferit mesaje. O parte importantă din aceste reguli e reprezentată de abilitatea ca diferite platforme să poată fi conectate.