Valoarea de piață a companiei Meta a scăzut cu aproape 200 de miliarde de dolari în urma anunțului recent al lui Mark Zuckerberg despre viitorul inteligenței artificiale pe platformele deținute.
Anunțul lui Mark Zuckerberg care a dus la o pierdere de 200 de miliarde de dolari. Ce a dezvăluit CEO-ul Meta
Anunțul lui Mark Zuckerberg a dus la o pierdere de 200 de miliarde de dolari din valoarea de piață a companiei Meta, în doar câteva cuvinte.
Compania a dezvăluit recent rapoarte despre costurile ridicate și veniturile mai mici decât estimările inițiale, scrie The Independent.
O mare parte din aceste surprize financiare au fost cauzate de investițiile considerabile în inteligența artificială.
Anunțul lui Mark Zuckerberg care a dus la o pierdere de 200 de miliarde de dolari
În timpul prezentării acestor rezultate, Mark Zuckerberg a declarat că va dura „câțiva ani” până când inteligența artificială va fi integrată în produsele și serviciile Meta la un nivel profitabil.
Astfel, anunțul lui Mark Zuckerberg a dus la o pierdere de 200 de miliarde de dolari pentru valoarea companiei, din moment ce mulți se așteptau ca AI să devină profitabil mai repede.
În urma anunțului, investitorii Meta au fost îngrijorați de investițiile considerabile pe care le-a făcut deja compania în inteligența artificială. Și dacă acestea vor deveni într-adevăr profitabile pe termen lung. Unii dintre ei au crezut și că poziția companiei nu ar fi atât de puternică pe cât pare.
Acest lucru a dus la vânzarea mai multor acțiuni Meta. Ce a dus la o pierdere de 190 de miliarde de dolari din valoare. Sau 15% din valoarea totală a companiei.
Îngrijorările legate de Meta au dus la scăderi ale acțiunilor și altor platforme. Snapchat a scăzut cu 4.8%, de exemplu. Alphabet, Amazon și Microsoft au scăzut cu 1.5 – 2.7%.
Anunțul lui Mark Zuckerberg a avut scopul de a asigura investitorii că vor face bani din AI. Doar că acest profit va fi pe termen lung, nu scurt și încă nu a apărut.
„Există mai multe moduri prin care putem construi o afacere extraordinară aici,” a declarat Zuckerberg. „Inclusiv dezvoltarea afacerilor de mesagerie, introducerea reclamelor sau conținutului plătit în interacțiunile AI sau permiterea oamenilor să plătească pentru modele AI mai mari sau accesul la computere mai performante.”
„În plus, AI deja ne ajută să gestionăm mai bine interacțiunile din aplicație,” a continuat Zuckerberg. „Ceea ce, în mod natural, duce la vizionarea mai multor reclame. Și îmbunătățirea reclamelor direct, pentru ca acestea să livreze o valoare mai mare.”
Meta a lansat Llama 3, un nou model AI
În urmă cu doar câteva săptămâni, Meta a anunțat lansarea celui mai recent model AI, Llama 3. Potrivit Meta, Llama 3 ar avea o performanță mai bună decât modele rivale pentru aceleași categorii-cheie. În plus, susține că e mai eficient și atunci când vine vorba de sarcini specifice, precum scrierea liniilor de cod.
Meta lansează Llama 3, ce include și 2 versiuni mai mici. Azi au fost lansate variantele pentru Meta AI Assistant și cel pentru dezvoltatori. Modelul mai mare, multimodal, va fi lansat în următoarele luni. Chiar și așa, anunțul lui Mark Zuckerberg legat de profitul Meta AI a îngrijorat investitorii.
Potrivit lui Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, scopul e ca Meta AI să fie „cel mai inteligent asistent AI, pe care oamenii îl pot folosi la liber, în întreaga lume”.
„Cu Llama 3, efectiv simțul că suntem acolo,” a declarat Zuckerberg.
Spre deosebire de competitorii săi, Meta AI integrează rezultate în timp real de pe Bing și Google. Meta decide când folosește fiecare dintre motoarele de căutare pentru a răspunde la întrebările utilizatorilor. Are și o funcție de generare de imagini, capabilă să creeze și animații.