Un vehicul Tesla Cybertruck s-a izbit de un hidrant în Harlingen, Texas. După impact, mașina a fost udată de o cantitate considerabilă de apă. Dar, spre surprinderea martorilor, în ciuda apei, mașina a izbucnit în flăcări.
Un Cybertruck a izbucnit în flăcări după ce s-a lovit de un hidrant și s-a udat. Cum a fost posibil
Un Cybertruck a izbucnit în flăcări după ce s-a lovit de un hidrant și s-a udat, într-un nou incident care ridică noi semne de întrebare legate de rezistența acestor vehicule.
Pompierii au reușit să combată incediul. Dar flăcările au revenit după ce mai multă apă a fost stropită pe mașină, scrie Gizmodo.
Potrivit autorităților locale, problema a fost cauzată de infiltrarea apei în bateria mașinii. Deși Elon Musk a susținut, în repetate rânduri, că Cybertruck poate să funcționeze și drept o cvasi-barcă la adâncimi reduse.
Un Cybertruck a izbucnit în flăcări după ce s-a lovit de un hidrant și s-a udat
Incidentul scoate la iveală cât de dificil e un incendiu în cazul unei mașini electrice. Pompierii au fost nevoiți să folosească altă metodă pentru a opri complet incendiul. Au folosit PPE și se dezvoltă noi soluții la nivel mondial. Printre acestea se numără și pături ignifuge, create special pentru mașinile electrice.
Cum un Cybertruck a izbucnit în flăcări în ciuda cantității mari de apă, e clar că astfel de soluții sunt necesare.
Cu doar câteva zile înainte de acest incident, Tesla a lansat un nou raport detaliat despre acțiunile necesare în caz de urgență, pentru un Cybertruck. Ghidul e destinat pompierilor și polițiștilor, cei care răspund în caz de urgență.
În acest ghid, sunt detaliate elementele electrice ale mașinii, care pot reprezenta un risc în astfel de situații. În caz de incendiu, Tesla recomandă ca „vehiculul să nu fie scufundat pentru a opri focul sau răci bateria”.
„Utilizarea spumei speciale ignifuge nu e recomandată,” scrie în ghid. „Și doar apa ar trebui folosită pentru a răci camera bateriei.”
În ciuda acestor recomandări, un Cybertruck a izbucnit în flăcări deși camera bateriei era plină de apă. De-a lungul anilor, pompierii au descoperit că e necesară o cantitate mai mare de apă pentru a opri flăcările unei mașini electrice. În 2021, Thayer Smith, șef în cadrul departamentului de pompieri din Austin, a declarat că vehiculele Tesla au nevoie de 113.000 – 150.000 de litri de apă. Adică o cantitate de 40 de ori mai mare decât în cazul unei mașini care are combustie internă.
Mașinile Cybertruck pot fi „cojite”
Tot în SUA, un hoț a intrat recent într-un Cybertruck prin ridicarea geamului și „cojirea” acestuia. Ceea ce experții susțin că ar trebui să îngrijoreze orice proprietar al acestui vehicul Tesla. Mai ales în contextul în care producătorul auto a susținut că sticla mașinii e e antiglonț și exteriorul e ca de tanc.
„Nu tu alarmă, nu tu notificări trimite pe telefon. Efectiv nu s-a întâmplat nimic, pur și simplu mi-am găsit mașina așa,” a scris Anuj Thakker, proprietarul Cybertruck care a fost tâlhărit. La doar câteva zile după acest incident, un Cybertruck a izbucnit în flăcări de 2 ori din cauza apei.
Thakker locuiește în Atlanta, Georgia. El a publicat imagini surprinse cu o cameră Cybertruck. În acestea se vede cum o persoană cu fața acoperită iese dintr-o mașină roșie, care e parcată chiar lângă vehiculul său.
După ce s-a uitat în interiorul mașinii, hoțul a luat o unealtă din mașina roșie și a ridicat geamul din spatele șoferului. După aceea, se vede cum pot fi „cojite” mașinile Cybertruck. Geamul s-a spart atunci când hoțul l-a forțat să se ridice. Dar geamul a rămas intact. Probabil datorită stratului adeziv care e lipit deasupra. Astfel, geamurile Tesla care sunt laminate împreună rămân intacte.