În mai 2023, angajatul a trimis un email către managerul său, Wayne Merideth, în care și-a exprimat nemulțumirile legate de condițiile de muncă. Potrivit acestuia, sarcinile zilnice i-ar fi pus în pericol viața.
Un angajat al lui Elon Musk a dezvăluit condițiile extrem de periculoase în care muncește. De ce se teme zilnic: „Flirtăm constant cu moartea”
Un angajat al lui Elon Musk, din cadrul Boring Company, a vorbit recent despre problemele pe care le-a întâmpinat la locul de muncă.
„Simt că această companie a fost extrem de norocoasă că nu a avut loc niciun deces în ultimele luni,” a scris angajatul în email, potrivit Fortune. „Flirtăm constant cu moartea.”
În email, Merideth a dezvăluit că mașinăria folosită de Borin Company pentru a crea tunelurile subterane din Las Vegas a avut probleme cât timp angajatul se afla în ea. Potrivit acestuia, „putea să se rupă în 2 cu mine în ea”.
Un angajat al lui Elon Musk a dezvăluit condițiile extrem de periculoase în care muncește
Angajatul a atras atenția și asupra lipsei simțului de răspundere din partea companiei. Și că și-a „pierdut toată încrederea” în Boring Company.
„Am văzut cum au fost răniți prietenii mei din cauza ritmului rapid la care lucrăm,” a continuat bărbatul, un angajat al lui Elon Musk din cadrul Boring Company. „Refuz să fiu primul deces din istoria acestei companii. Niciun tunel nu merită viața unei singure persoane.”
Acest email nu era singurul primit de către Merideth. Dar fostul manager susține că firma nu a vrut să colaboreze pentru a remedia situația. Merideth a lucrat pentru Boring Company din ianuarie 2022 până în iulie 2023.
„Condițiile în care li s-a spus să muncească erau, sincer, de nesuportat. Nu puteam repada niciunul dintre lucruri care erau greșite,” a declarat Merideth. Fostul manager susține că toate încercările sale de a remedia situația au fost blocate de către președintele companiei, Steve Davis, și de către directori.
Mai mulți angajați Boring Company au fost răniți la muncă
În 6 luni din 2023, Boring a avut 36 de vătămări la muncă. Acestea variau de la extenuare de la căldură, la răni la genunchi sau cap, sau chiar și strivirea coatelor și mâinilor. Potrivit unei investigații a Administrației pentru Sănătate și Siguranță Ocupațională (OSHA), din SUA, condițiile din tunelurile din Las Vegas ar fi putut duce la vătămări serioase sau chiar decese. Investigația a pornit după ce OSHA a primit un pont anonim despre cum 15-20 de angajați au suferit arsuri chimice.
Boring a fost pornită de Musk în 2016, pentru a remedia situația traficului din SUA. Musk crede că tunelurile subterane ar putea soluționa această problemă. În acest moment, Boring Company are o valoare de 5.6 miliarde de dolari. Chiar și așa, se pare că locul de muncă nu e sigur, potrivit unui email trimis de un angajat al lui Elon Musk.
Până acum, singurul tunel funcțional creat de Boring se află în Las Vegas. Se întinde pe o distanță de 2.4 mile. E folosit doar de un serviciu oferit de Tesla pentru cei care doresc mașină cu șofer.
Angajații Boring Company ar fi fost presați de către președintele companiei, Steve Davis
Potrivit angajaților, de când Boring a primit autorizație pentru a construi tunelurile în Las Vegas, presiunea pe ei a crescut. Președintele companiei se așteaptă ca aceștia să lucreze peste program și chiar și în weekend. La fel precum fondatorul companiei, Elon Musk. După ce a preluat Twitter, o angajată s-a fotografiat dormind la locul de muncă. Imaginea a devenit virală cu doar câteva săptămâni înainte să fie concediată.
Boring nu e prima companie a lui Musk care a investigată. În 2023, un angajat SpaceX a murit la muncă.
Potrivit Fortune, pornind de la email-ul trimit de un angajat al lui Elon Musk, o investigație a scos la iveală condițiile periculoase de muncă. În total, 10 foști angajați au vorbit împotriva companiei. Mulți dintre ei au declarat că situl de construcție Boring era cel mai periculos pe care l-au văzut în toată cariera lor.
6 dintre ei susțin că au văzut sau au aflat de incidente care ar fi putut duce la decesul muncitorilor implicați.
Mulți dintre ei cred că situația a apărut în urma obsesiei companiei cu termene limită. Și prioritizarea profitului în detrimentul siguranței.
„Siguranța nu era o prioritate. Terminarea tunelului era singurul scop al lui Steve. Indiferent de cost,” a declarat un fost angajat. „Toată lumea era extenuată. Și când toată lumea e extenuată, atunci condițiile devin de 10 ori mai rele. Nu le pasă de oameni. Le pasă doar de rezultate.”