Atunci când vine vorba de achiziționarea unei mașini la mâna a doua, există mai multe riscuri. În cazul Tesla, unele opțiuni originale ale mașinii ar putea să nu funcționeze la fel. Într-un exemplu recent, capacitatea bateriei unui Model S 2013 a fost blocată.
Tesla a cerut proprietarului unei mașini o „răscumpărare” de 4.500 de dolari, după ce i-a blocat capacitatea bateriei cu 30%
Tesla a cerut proprietarului unei mașini o „răscumpărare” de 4.500 de dolari, după ce firma i-a blocat capacitatea bateriei cu 30%, pentru un Model S 2013.
Un bărbat a cumpărat un Model S 2013 la mâna a doua. Acum, proprietarul e forțat să plătească 4.500 de dolari, pentru ca Tesla să îi deblocheze întreaga capacitate a bateriei, scrie Futurism.
Situația a fost detaliată într-o serie de mesaje Twitter, de către Jason Hughes, fondatorul unui service Tesla neoficial.
Tesla a cerut proprietarului unei mașini o „răscumpărare” de 4.500 de dolari
Potrivit lui Hughes, mașina fusese vândută de 2 ori înainte să ajungă la ultimul proprietar. Avea inițial o baterie de 60 kWh, ce a fost schimbată, în cadrul garanției, la 90 kWh, de către Tesla. Chiar dacă, original, era un Model S 60, avea bateria și capacitatea unui Model S 90.
Proprietarul și-a actualizat calculatorul de bord la Tesla, moment în care au început problemele. Într-un final, Tesla a cerut proprietarului 4.500 de dolari pentru a remedia situația.
„Mai târziu, când mașina era parcată pe aleea din fața casei, tesla l-a sunat să-i spună că au găsit și reparat o greșeală de configurație a mașinii,” a scris Hughes. „Au blocat de la distanță software-ul mașinii, astfel încât a redevenit de 60, după ce a fost de 90 ani de zile.”
Astfel, Tesla a blocat 30% din capacitatea bateriei mașinii, de la distanță.
„Acum are o capacitate redusă cu aproximativ 80 de mile,” a continuat Hughes. Schimbarea a fost făcută „de la distanță, fără avertizare”.
„Pe scurt, l-au furat și acum îi cer răscumpărare să primească ce avea înainte,” a continuat Hughes despre cum Tesla a cerut proprietarului 4.500 de dolari pentru a debloca noua configurație. „Pur și simplu nu e corect.”
Recent, o mașină Tesla pe modul autopilot a fost la un pas de se izbi de un tramvai – vezi momentul care a devenit viral.
Potrivit lui Hughe, proprietarul a încercat să remedieze situația cu Tesla, „fără succes”. Și Hughes a încercat să îl ajute, dar nu e reușit până acum.
Tesla ar fi refuzat să ajute proprietarul
„Există mai multe trucuri prin care poate fi remediată situația, dar niciunul nu e ideal,” a continuat Hughes pe Twitter. „Tesla nu vrea să îl ajute deloc.”
Nu e prima dată când Tesla a dezactivat de la distanță anumite opțiuni din vehicule, potrivit Futurism. În 2020, Enhanced Autopilot și Full Self Driving Capabilities au fost dezactivate în cazul unui Model S 2017.
Acum, Tesla a cerut proprietarului unui Model S 4.500 de dolari pentru ca acesta să recupereze 30% din capacitatea bateriei.
Recent, BYD a depășit Tesla și a devenit cel mai mare producător de vehicule electrice din lume.
Și Hughes, care e interesat de mașinile Tesla, susține că are mai multe opinii despre situația cu această capacitate a bateriei.
„Nu sunt un fan, nici nu o urâsc,” a declarat Hughes. „Sunt realist. Fac ceva stupid, eu voi scoate asta în evidență. Fac ceva extraordinar? Da, scot și asta în evidență.”