Bacteriile de pe Stația Spațială Internațională au suferit mutații. S-au transformat în ceva ce nu a fost văzut vreodată pe Pământ

Experții susțin că bacteriile de pe Stația Spațială Internațională au suferit mutații și s-au transformat în ceva ce nu a fost văzut pe Pământ vreodată.

Publicat: 3 mai 2024, 13:21

În 2018, experții au descoperit un fenomen neașteptat la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS). Vizitatorul neașteptat s-a dovedit a fi o bacterie rezistentă la mai multe antibiotice, numită Enterobacter bugandensis.

Acum, experții au găsit 13 tulpini ale bacteriei la bordul ISS, scrie BGR

Ceea ce înseamnă că cele 5 tulpini originale, identificate în 2018, au suferit mutații pentru a produce tulpini adiționale, ce nu au fost văzute vreodată pe Pământ.

Bacteriile de pe Stația Spațială Internațională au suferit mutații

Oamenii intră constant în contact cu bacteriile, dar există atât de multe tipuri care sunt sigure, pe când altele pot produce afecțiuni fatale. Verificarea tipurilor de bacterii care sunt într-un mediu închis, prcum ISS, e extrem de important.

Așa au descoperit experții că bacteriile de pe Stația Spațiale Internațională au suferit mutații. Pentru că e un mediu atât de controlat, descoperirea acestor noi tulpini a ridicat semne de întrebare privind viitorul călătoriilor spațiale.

Microbii și bacteriile care trăiesc pe ISS sunt extrem de importante pentru sănătatea pe termen lung a astronauților cât timp locuiesc în spațiu. Din cauza microgravitației și a expunerii la radiații de pe stație, unele bacterii pot suferi mutații în alte tulpini. Care nu au fost văzute până acum pe Pământ, pentru că nu există condiții similare.

Un nou studiu lansat în luna martie a analizat în amânunt noile tulpini descoperite pe ISS. Se pare că bacteria respectivă e un patogen oportunist. Ceea ce înseamnă că poate provoca boli doar la o persoană care deja luptă cu o afecțiune. Sau care are sistemul imunitar compromis deja. Din fericire, astronauții la bordul ISS trec prin numerooase teste. Ca urmare, de obicei, nu au probleme de sănătate atunci când ajung la bordul stației.

Dar pe măsură ce acești astronauți petrec mai mult timp în spațiu, sistemul lor imunitar e slăbit. Ceea ce creează o oportunitate pentru bacteriile de pe Stația Spațială Internațională.

Stația Spațială Internațională e un mediu controlat

Experții care au participat la studiu cred că mediul unic de pe ISS e motivul pentru care bacteriile de la bord au reușit să sufere mutații atât de profunde.

Cercetătorii speră că aceste rezultate să ajute la descoperirea dinamicii din ecosistemul microbial de pe Stația Spațială Internațională, dincolo de bacteriile care au fost identificate acolo.

Ca urmare, astfel de studii ajută experții să descopere noi modalități prin care pot combate astfel de riscuri pe viitor.

Bacteriile rezistente la antibiotice devin o problemă din ce în ce mai mare. Experții încearcă să găsească noi metode pentru a le combate. Printre acestea se numără și tactici care pot să pară neobișnuite.

Recent, doctorii au introdus virusuri în piciorul unei femei, infectat cu o bacterie rezistentă la antibiotice. În timp ce primul tratament nu a reușit să îi vindece rana femeii timp de 2 ani, cel cu virusuri a fost un succes.

Rana la picior a unei femei a fost infectată cu o bacterie. Nu a putut fi vindecată după un tratament cu antibiotice obișnuit. Acesta a fost administrat timp de 2 ani. Pentru a ajuta pacienta, doctorii au apelat și la un tratament cu bacteriofagi, virusuri ce infectează bacterii.

Gaură neagră, cu margine mov, pe fundal negru. Recent, experții au creat o gaură neagră în laborator