Cum arăta un „vampir” din secolul 18. Experții au recreat fața bărbatului despre care s-a crezut că e o creatură fantastică

Experții au dezvăluit cum arăta un „vampir” din secolul 18, după ce au recreat fața bărbatului care a fost considerat o creatură fantastică de către localnici.

Publicat: 2 noiembrie 2022, 15:10

La finalul secolului 18, un bărbat a fost înmormântat în Griswold, Connecticut, SUA. Experții au observat un detaliu inedit în mormântul său, însă. Femururile sale au fost aranjate într-o formă de X.

Acest detaliu indică faptul că localnicii credeau că e un vampir, așa că i-au așezat oasele într-un mod care l-ar fi prevenit să se ridice din mormânt, potrivit credințelor locale, scrie Live Science

Dincolo de modul în care a fost îngropat, nu se știu foarte multe detalii despre bărbat.

Cum arăta un „vampir” din secolul 18

La peste 200 de ani de la înmormântarea bărbatului, dovezile ADN au ajutat experții să își dea seama cum ar fi arătat acea persoană. Cu ajutorul analizei, experți din cadrul Parabon NanoLabs, o companie de analiză a ADN-ului din Virginia, și Armed Forces DNA Identification Laboratory (AFDIL), au concluzionat că bărbatul avea aproximativ 55 de ani atunci când a murit.

În plus, dincolo de faptul că au dezvăluit cum arăta un „vampir” din secolul 18, experții au găsit și cauza morții. Există șanse mari ca bărbatul, cunoscut drept JB55, să fi avut tuberculoză.

Un expert a folosit și un software de reconstrucție facială 3D a determinat că JB55 avea pielea deschisă la culoare. În plus, ar fi avut ochi căprui, păr șaten sau negru și pistrui.

Pentru că femururile și craniul bărbatului au fost aranjate într-un mod inedit, experții cred că, la un moment dat, scheletul bărbatului a fost dezgropat și îngropat din nou, cu oasele în poziții diferite. Acest obcei era asociat cu teama că cineva era, de fapt, vampir.

Există mai multe surse care confirmă că, în trecut, mulți credeau că cei care mor de tuberculoză sunt vampiri.

„Rămășițele au fost descoperite cu femururile îndepărtate și încrucișate deasupra pieptului,” a declarat Ellen Greytak, directoare în cadrul Parabon NanoLabs. „În acest mod, nu mai puteau merge vreodată, pentru a îi ataca pe cei vii.”

Recent, un mormânt din era incașă a fost descoperit sub o casă din Peru – ce au găsit experții în el.

Acum, experții au dezvăluit cum arăta un „vampir” din secolul 18. Pentru analiză, specialiștii au extras ADN-ul din rămășițele scheletului JB55. Specialiștii susțin că studierea oaselor vechi de 200 de ani a fost complicată.

Experții au descoperit și o rudă a bărbatului „vampir”

„Tehnologia nu funcționează bine cu oasele, mai ales dacă aceste oase sunt vechi,” a continuat Greytak. „Atunci când oasele îmbătrânesc, se degradează și se fragmentează, de-a lungul timpului. Și, dacă aceste rămășițe stau în mediu timp de sute de ani, ADN-ul din mediu, de la chestii precum bacterii și ciuperci, ajung în mostre. Am vrut să demonstrăm că putem extrage ADN din mostre istorice dificile.”

Cu secvențierea genomului, experții vor să secvențieze fiecare genom uman de 30 de ori, cunoscut drept „acoperire 30X”. În cazul rămășițelor JB55, experții au atins doar acoperire de 2.5X. Chiar și așa, experții au putut dezvălui cum arăta un „vampir” din secolul 18.

În plus, specialiștii au studiat ADN-ul și al altei persoane, îngropate în apropierea JB55. În cazul acestor mostre, experții au obținut acoperire de 0.68X.

„Am determinat că erau rude de gradul 3,” a declarat Greytak.

Tunel din aur, cu hieroglife, din Valea Regilor, Egipt. Arheologii care căutau mormântul Cleopatrei au descoperit un tunel miracol