Nokia a anunțat că vrea să își schimbe identitatea de brand, pentru prima dată în 60 de ani. Din această schimbare face parte și un nou logo, ce s-ar potrivi mai bine cu noua direcție a companiei. Nokia vrea să se dezvolte considerabil, într-o perioadă scurtă de timp.
Noul logo Nokia a fost dezvăluit. De ce a ales compania să renunțe la celebrul simbol și ce l-a înlocuit
Noul Logo Nokia a fost dezvăluit, după ce compania a anunțat că renunță la simbolul cunoscut, ca parte a noii strategii.
Noul logo al companiei include 5 forme diferite, care formează cuvântul NOKIA, potrivit Reuters.
Celebra culoare albastră a fostului logo a fost înlocuită de o paletă mult mai variată, în funcție de utilizare.
Noul logo Nokia a fost dezvăluit
„A existat o asociere cu smartphone-uri și azi suntem o companie de tehnologie pentru afaceri,” a decarat Pekka Lundmark, director în cadrul Nokia. Compania va vorbi despre actualizare și în cadrul Mobile World Congress (MWC), ce va avea loc în Barcelona în următoarele zile.
Înainte de prezentare, noul logo Nokia a fost dezvăluit. Lundmark a devenit directorul companiei în 2020, atunci când Nokia avea probleme considerabile. El a introdus o nouă strategie, ce include trei pași. Aceștia sunt: resetare, accelerare și dezvoltare. Cum etapa de resetare s-a finalizat, Lundmark susține că începe cea de-a 2-a etapă. Cu aceasta, compania a dezvăluit și noul logo.
Nokia vrea să continue să își dezvolte tehnologiile în domeniul afacerilor, unde vinde echipament către firmele de telecomunicații. Acum, însă, vrea să vândă aparatură și către alte afaceri.
„Am avut o creștere foarte bună de 21% anul trecut în domeniul afacerilor, ce reprezintă acum 8% din vânzările noastre, aproximativ 2 miliarde de euro,” a continuat Lundmark. „Vrem ca acest profit să crească la cifre duble cât mai curând posibil.”
Mari companii tech au parteneriate cu firme precum Nokia, pentru rețelele 5G și pentru aparatură automată destinată fabricilor. Nokia vrea să revizuiască calea de creștere a diferitelor afaceri și să ia în considerare și alternative. Ca parte a acestei strategii, Noul logo Nokia a fost dezvăluit, spre surprinderea fanilor brand-ului care a definit o perioadă importantă din istoria telefoanelor mobile.
Află și cât costă acum un telefon vechi Nokia 3310.
„Semnalul e foarte clar. Vrem să luăm parte la afaceri unde vedem conducere globală,” a continuat Lundmark.
Nokia va intra în competiție directă cu Microsoft și Amazon
Nokia vrea să dezvolte și sectorul de automatizare și cel al centrelor de date. Dacă va avea un progres semnificativ în aceste industrii, va intra în competiție directă cu giganți tech precum Microsoft și Amazon.
„Vor fi tipuri diferite de cazuri, uneori vor fi partenerii noștri. Uneori vor fi clienții noștri. Și sunt sigur că vor exista situații în care vor fi competitorii noștri,” a continuat Lundmark, ce a vorbit despre direcția companiei după ce noul logo Nokia a fost dezvăluit. Potrivit lui Lundmark, utilizatorii vor renunța la smartphone-uri în curând.
Piața de aparatură pentru telecomunicații trece printr-o perioadă tensionată, mai ales în America de Nord. În schimb, alte piețe sunt în creștere, precum cea din India.
„India a piața care crește cel mai repede, pentru că are costuri mici. E o schimbare structurală,” a continuat Lundmark. Potrivit acestuia, piața din America de Nord va fi cea mai puternică in a 2-a parte a acestui an.