Puțini fani au observat acest detaliu în reclamele Apple. Deși pare să fie o coincidență, e, de fapt, o decizie care are un secret inedit în spate. Tradiția a început în urmă cu mai bine de 1 deceniu și continuă și azi.
De ce apare ora 9:41 în toate reclamele Apple. Secretul din spatele tradiției gigantului tech
Atunci când vine vorba de unul dintre cei mai mari producători tech, puțini știu de ce apare ora 9:41 în toate reclamele Apple, atunci când e arătat ecranul dispozitivelor.
Potrivit Reader’s Digest, tradiția a început în ianuarie 2007, când fondatorul Apple Steve Jobs a anunțat iPhone-ul original.
Jobs și-ar fi organizat discursul astfel încât să arate pentru prima dată iPhone-ul la 40 de minute de la începerea prezentării. Aceasta a început la ora 9 dimineață. Inițial, discursul său se încheia la 9:42, dar a schimbat anumite cuvinte.
De ce apare ora 9:41 în toate reclamele Apple
Primul iPhone a fost dezvăluit la ora 9:41, după discursul lui Steve Jobs. De atunci, dezvoltatorii Apple au dezvăluit noile dispozitive iOS în același mod. Pentru a celebra momentul lansării iPhone, ora care apare pe dispozitivele Apple în reclame e de 9:41.
Ora 9:41 apare în toate reclamele Apple nu doar pentru iPhone-uri, ci și pentru iPad-uri și celelalte dispozitive, potrivit lui Chris Capelle, expert în produsele Apple.
Tradiția poate fi văzută și pe site-ul Apple. Toate reclamele și imaginile cu noul iPhone 15 arată ora 9:41. Regula se aplică și pentru toate versiunile de iPad și MacBook.
Reclamele care au ora 9:41 în ele sunt „axate pe lansarea noilor modele, ceea ce are loc de obicei la finalul verii sau începutul toamnei”, susține Capelle.
În timp ce primele reclame au arătat ora 9:42, adică prima încercare a lui Jobs, ce nu a fost publică, din ianuarie 2007, toate imaginile au arătat ora 9:41, drept un tribut adus cofondatorului Apple.
Atunci când iPad a fost lansat în 2010, și ecranul acelor produse arăta ora 9:41 în toate reclamele Apple. În același an, Apple a dezvăluit că a introdus o funcție de apeluri video pentru iPhone-uri, numită acum FaceTime. Imaginile de promovare arătau tot ora 9:41.
Reclamele pentru Apple Watch au altă tradiție
În timp ce iPhone-urile, iPad-urile și MacBook-urile urmează regula de 9:41, există o excepția la această tradiție – dispozitivele Apple Watch.
Se pare că acestea sunt fotografiate mereu cu ora 10:09 dimineața. Aceste produse urmează altă tradiție atunci când vine vorba de promovarea ceasurilor. Atunci când reclamele includeau ceasuri tradiționale, aceasta era ora folosită din considerente estetice.
Aceasta nu e o regulă creată de Apple, ci una adoptată de companie când a început să lanseze ceasuri smart. Dar ora 9:41 în toate reclamele Apple e o regulă a dispozitivelor gigantului tech. Aceasta a fost observată de puțini fani înfocați până acum.
Există numeroase astfel de informații inedite atunci când vine vorba de dispozitivele Apple.
De exemplu, puțini știu de unde vine litera i în denumirea dispozitivelor precum iPhone și iPad. Teoria principală e că litera are înțeles de „eu” (I, în engleză). Se pare că aceasta nu e toată povestea, potrivit experților.