Un video vechi de antrenament arată un pilot la bordul unui avion de pasageri în momentul în care i se deschide geamul din partea stângă. Un expert explică pașii pe care trebuie să îi urmeze un pilot în momentul în care trebuie să reacționeze la o astfel de situație neașteptată.
Ce se întâmplă când un pilot deschide geamul avionului în timpul zborului
Te-ai întrebat ce se întâmplă când un pilot deschide geamul avionului în timpul zborului? Mai multe imagini au ajuns pe Internet și au devenit rapid virale după ce au fost surprinse la bord. În plus, un pilot a demonstrat și ce manevre sunt indicate atunci când se deschide avionul în timpul zborului.
Porțiuni din video au devenit viral pe rețelele de socializare. Potrivit Jalopnik, există situații în care deschiderea geamurilor din cabina de pilotaj chiar e necesară.
În video, un pilot explică exact ce se întâmplă când se deschide geamul din cabina de pilotaj și de ce un avion poate zbura cu el deschis.
Ce se întâmplă când un pilot deschide geamul avionului în timpul zborului
În video-ul de antrenament e folosit un avion model Boeing B777. În cabina de pilotaj, pilotul deschide fereastra, dar efectul nu e cel pe care l-ar aștepta majoritatea.
Deși zgomotul din cabină e intens, nu există un curent de aer puternic. Potrivit pilotului șef care face instructajul în video, geamul deschis îngreunează comunicarea din cauza zgomotului, însă nu împiedică piloții să își facă treaba.
În același video e prezentată și situația în care geamul se deschide singur în timpul decolării. Potrivit instructorului, pilotul șef pe Boeing 737 Ray Craig, indicat e ca pilotul să continue decolarea și să închidă geamul atunci când ajunge la o altitudine sigură.
Un video publicat pe Internet arată ce se întâmplă dacă un pilot deschide geamul avionului în timpul zborului:
În video, Craig susține că dacă geamul a fost deteriorat în timpul deschiderii accidentale, pilotul poate întoarce avionul la aeroportul de pe care a decolat.
De ce se pot deschide geamurile în cabina de pilotaj, în timpul zborului
Potrivit Simple Flying, mai multe tipuri de avioane au aceste geamuri în cabina de pilotaj pe post de ieșire secundară în caz de urgență.
Dacă ușa de la cabina de pilotaj e blocată în caz de urgență, piloții vor putea ieși pe geam. Astfel, ei nu vor fi blocați.
Un pilot poate deschide geamul avionului și cu alt scop – în cazul în care geamurile sunt obstrucționate. În această situație, scrie Jalopnik, piloții pot coborî până la o altitudine sigură, depresuriza cabina și zbura cu geamul deschis.
Mai multe tipuri de avioane au acest gen de geamuri drept ieșire secundară de urgență (Airbus A320, Airbus A380, Boeing 737, Boeing 777 etc). Altele au o trapă specială (precum modelele Boeing 747 și Boeing 787).
Potrivit Simple Flying, există și alte moduri în care poate fi folosit un geam deschis în cockpit. Piloții îl pot deschide pentru a aerisi cabina atunci când vehiculul e la sol. Pot comunica direct cu echipa de la sol. Uneori, în timpul zborurilor speciale, geamurile cabinei de pilotaj sunt deschide pentru a atârna steaguri.