Într-o ședință recentă, angajații OpenAI au văzut pentru prima dată design-ul noului logo pe care l-ar folosi compania pe viitor. OpenAI a decis să renunțe la design-ul folosit până acum, cu simbolul unei flori hexagonale.
Noul logo OpenAI ar fi „șocat și alarmat” angajații. Ce design ar vrea să adopte compania
Noul logo OpenAI ar fi „șocat și alarmat” angajații în timpul ședinței în care design-ul complet diferit a fost dezvăluit.
După ce noul logo a fost dezvăluit, se pare că acesta ar fi „șocat și alarmat” angajații, scrie Fortune.
Se pare că noul logo ar fi un O mare, negru și simplu. Care poate fi interpretat ușor fie ca un inel sau un 0, așa cum au descris sursele.
Noul logo OpenAI ar fi „șocat și alarmat” angajații
Mulți angajați au fost surprinși de acest logo, care le-ar fi dat impresia unui simbol de rău augur și lipsit de creativitate, susțin sursele. Unii dintre ei chiar și-au exprimat opinia în cadrul ședinței.
Noul logo OpenAI ar fi o schimbare semnificativă față de simbolul clasic, folosit până acum. Logo-ul original a fost creat de designer-ul Ben Barry. Acesta ar fi fost menit să evoce „precizie, potențial și optimism”.
Dat fiind faptul că personalul a avut un răspuns atât de puternic și că există un atașament intern față de logo-ul original, care se află pe site-ul companiei și pe diferite obiecte, precum tricourile adorate de angajați, una dintre surse susține că design-ul logo-ului s-ar putea schimba din nou.
Procesul de design continuă și e condus de o echipă internă. E posibil ca rezultatul muncii lor să fie dezvăluit chiar la începutul anului viitor.
E posibil ca tot în 2025 OpenAI să își restructureze semnificativ structura corporatistă, potrivit mai multor surse interne. Compania are și venituri mai mari și atrage atenția investitorilor. Ca urmare, nu e surprinzător că OpenAI vrea să adopte noul logo, ce ar fi lansat în aceeași perioadă.
Dar e posibil ca OpenAI să renunțe la cercul negru prezentat în ședință. Se pare că proiectul a început în urmă cu 1 an. Adică aproape în aceeași perioadă în care OpenAI a angajat mai multe persoane în echipele creative și de design. Acestea ar fi fost recrutate de la agenții creative și din domeniul design-ului grafic.
OpenAI nu deține fontul folosit în logo
Se pare că unul dintre motivele pentru care OpenAI vrea să schimbe logo-ul pentru că nu ar deține drepturile pentru fontul folosit la nume și textul de pe site. Acest font e creat de designeri din afara companiei, care vând doar licența, nu drepturile.
Așa că dacă va schimba fontul, vrea să schimbe și logo-ul. La fel precum noul logo OpenAI, fostul logo ar fi fost creat intern. În documente din septembrie 2022, OpenAI a numit logo-ul „cel mai recognoscibil element al brandului nostru”. Și care care arată „faptul că ne concentrăm pe crearea tehnologie de pe urma căreia pot beneficia oamenii”.
La doar câteva săptămâni de la crearea acestui document, compania a lansat ChatGPT. Ca urmare, compania a explodat în popularitate și faimă.
Unele dintre cele mai cunoscute companii tech din lume au trecut printr-un proces de schimbare de brand după ce au avut succes. Google și Facebook și-au fondat ambele noi companii-mamă, Alphabet și Meta. Și au creat logo-uri pentru ambele.
Apple și-a schimbat logo-ul cunoscut de măr de-a lungul anilor, cu mici transformări.