Google a lansat Web Guide, o nouă funcție bazată pe inteligența artificială. Aceasta „grupează link-urile în moduri folositoare”. Poate fi folosită de cei care optează să testeze funcții pe Labs. Web Guide are o versiune personalizată a modelului Gemini AI.
Cum schimbă Google căutările. Compania a dezvăluit noul Web Guide
Utilizatorii au fost informați cum schimbă Google căutările cu noul Ghid Web publicat recent de companie pentru a ilustra modificările AI ce vor avea loc.
![Utilizator ]n fa'a unui laptop, cu Google pe ecran. Google lanseaz[ acum Bard, un competitor ChatGPT Utilizator ]n fa'a unui laptop, cu Google pe ecran. Google lanseaz[ acum Bard, un competitor ChatGPT](https://cdn.useit.ro/wp-content/uploads/2023/02/Google-lanseaza-Bard-un-competitor-ChatGPT-Cum-functioneaza-tehnologia-de-inteligenta-artificiala-790x460.jpg)
Cu aceasta, procesează căutările și reorganizează cele 10 link-uri clasice, scrie The Verge.
Noul sistem sortează rezultatele și găsește cele mai relevante informații, pentru a oferi răspunsuri cu ajutorul inteligenței artificiale generative.
Cum schimbă Google căutările
Google a dezvăluit cum schimbă căutările cu noul Web Guide. În acest moment, e disponibil în meniul Web pe Google Search pentru cei care activează funcția. În acest moment, arată răspunsuri la căutări cu un rezumat AI.
Folosește aceeași „tehnică de căutare” precum AI Mode, ceea ce permite Gemini să împartă căutarea în mai multe arii, pentru a realiza mai multe căutări în același timp.
Google Web Guide poate să ofere link-uri folositoare. Dar și un rezumat cu ceea ce a descoperit pe Internet legat de această căutare.
Unele dintre link-uri, în funcție de căutare, pot veni din surse educaționale, precum site-urile universităților. Dar pot proveni și de pe alte platforme, precum YouTube, Quora și Reddit.
Anul trecut, Google a semnat un contract de 60 de milioane de dolari pe an cu Reddit, pentru a-i folosi conținutul în vederea antrenării modelelor AI.
Web Guide oferă o combinație de răspunsuri, de la cele tradiționale, la cele AI. În trecut, Google a oferit și un rezumat AI înainte de link-uri. Sau trimiteri către video-uri YouTube, înainte să prezinte link-urile folositoare.
Categoriile generate de AI pot fi folositoare pentru informații mai nișate. Acum că Google schimbă căutările, cum folosesc utilizatorii aceste unelte e important. Pot să pună inclusiv întrebări mai complexe decât în trecut.
ChatGPT intră în competiție cu Google pe aria căutărilor
Potrivit unei analize Axios, utilizatorii realizează acum peste 2.5 miliarde de căutări pe platforma ChatGPT, potrivit celor mai recente rapoarte.
Dintre acestea, 330 de milioane din ele vin partea utilizatorilor din SUA, susține raportul.
Nu se știe, însă, dacă ChatGPT caută pe Internet în timp real răspunsuri pentru aceste căutări sau dacă se bazează pe datele cu care a fost antrenat pentru a oferi răspunsuri. Recent, OpenAI a anunțat și ChatGPT Agent, care eficientizează căutările. Mai ales atunci când vine vorba de căutările complexe.
Cum numărul de căutări zilnice crește, competiția Google VS ChatGPT ar putea deveni acerbă. În comparație, Google nu publică numărul de căutări zilnice din motorul de căutare. Dar compania care deține gigantul tech, Alphabet, a dezvăluit recent că au fost înregistrate în jur de 5 trilioane de căutări în fiecare an.
Această cifră se traduce prin 14 miliarde de căutări în fiecare zi. Așa că în continuare există o diferență considerabilă între cele 2 platforme. Dar ChatGPT a fost lansat în urmă cu 3 ani, în comparație cu experiența de peste 2 decenii pe care o are Google.



























