Cercetătorii cer diversificarea emoji-urilor. Ce imagini neobișnuite vor să introducă pe telefoanele din întreaga lume

Cercetătorii cer diversificarea emoji-urilor din categoria animalelor și plantelor. În acest moment, există 3.782 de emoji-uri în librăria Unicode.

Publicat: 13 decembrie 2023, 7:23

Un grup de biologi vrea ca biodiversitatea de pe Terra să fie mai bine reprezentată în emoji-urile disponibile pe smartphone-uri din întreaga lume. Experții au analizat toate creaturile care apar acum în librăria Unicode.

Potrivit acestora, plantele, ciupercile, nevertebratele și microorganismele nu erau suficient reprezentate în formă digitală, scrie New Atlas

Vertebratele, în schimb, erau bine reprezentate.

Cercetătorii cer diversificarea emoji-urilor

Oamenii de ştiinţă italieni au lansat un apel pentru o mai mare biodiversitate a emoji-urile după ce au ajuns la concluzia că ”arborele vieţii” nu este reprezentat în mod exact de aceste pictograme, informează DPA, scrie AGERPRES

Biologii italieni în domeniul conservării naturii Stefano Mammola, Mattia Falaschi şi Gentile Francesco Ficetola au catalogat emojiurile. Acestea reprezintă plante şi animale care sunt disponibile în catalogul online Emojipedia. După aceea, au comparat biodiversitatea acestor simboluri cu biodiversitatea din lumea reală. În urma acestui studiu, cercetătorii cer diversificarea emoji-urilor.

Per ansamblu, ei au identificat emoji care reprezintă 112 organisme. Dintre acestea, 92 sunt animale, 16 plante, o ciupercă şi un microorganism.

”Emoji-urile disponibile în prezent cuprind o gamă largă de specii animale. În timp ce plantele, ciupercile şi microorganismele sunt subreprezentate”, au scris biologii într-o cercetare publicată luni.

Un bărbat a primit o amendă de 61.000 de dolari pentru folosirea emoji-ului cu degetul mare ridicat.

”O favorizare taxonomică atât de puternică este în conformitate cu înţelegerea biodiversităţii la nivel social din acest moment. Care tinde să prioritizeze animalele în defavoarea altor taxoni”, au adăugat autorii studiului.

Potrivit cercetării, ”în rândul animalelor, vertebratele sunt în mod semnificativ suprareprezentate în comparaţie cu diversitatea lor efectivă. În timp ce artropodele sunt subreprezentate”.

Mammola, Falaschi şi Ficetola au argumentat că un catalog de emoji mai reprezentativ ar putea contribui la discuţiile despre biodiversitate şi conservarea acesteia. Ca urmare, cercetătorii cer diversificarea emoji-urilor.

Există peste 3.000 de emoji-uri

Cercetătorii italieni au constatat o creştere semnificativă în ceea ce priveşte biodiversitatea emojiurilor. După ce numărul taxonilor din lumea animalelor reprezentaţi prin emoji a crescut de peste două ori în perioada 2015-2022.

Anelidele au început să fie reprezentate în 2020 – odată cu adăugarea emojiului pentru ”vierme’. Au fost urmate în 2021 de cnidaria, prin adăugarea unui emoji pentru coralul roşu. Dar cercetătorii cer o diversificarea mai mare a emoji-urilor, în special în cazul nevertebratelor.

”Această creştere a diversităţii filogenetice determinate de taxoni mai puţin cunoscuţi subliniază un trend pozitiv de oportunităţi amplificate în scopul ‘emojificării’ comunicării din sectorul biodiversităţii. Ceea ce permite utilizatorilor de platforme digitale să discute mai eficient o serie de subiecte şi sentimente referitoare la biodiversitate. Dincolo de simbolurile care reprezintă speciile emblematice”, au scris cercetătorii italieni.

Emoji-urile disponibile au evoluat de-a lungul anilor. De la câteva zeci la început, la celebrele imagini pe Yahoo Messenger, până la librăria Unicode, anual sunt introduse noi variante.

Deși există peste 3.000 de emoji-uri în acest moment, cercetătorii cred că sunt necesare mai multe. O astfel de inițiativă ar putea atrage atenția asupra biodiversității de pe planetă.

Colaj cu Will Smith, pe fundal alb, ămbrpcat ăn costum albastru, cu un șarpe anaconda, cel mai mare din lume